Soft seating je trendem i v českých firmách

Soft seating je trendem i v českých firmách
16 / 03 / 2019, 07:30

Závidíte zaměstnancům Google nebo Facebooku supermoderní kanceláře plné pohodlného nábytku, herních koutků a relaxačních zón? Není potřeba. Trend kanceláří zařízených pro pohodlí člověka dávno dorazil i k nám. Řada českých firem totiž zjistila, že pohodlí a komfort sezení výkon zaměstnanců nesnižuje, ale naopak zvyšuje.

Komfortní sedačky, hravé taburety, lounge křesílka, houpací sítě nebo odhlučněné boxy pro telefonování. Tohle všechno je nábytek, který v moderních firmách doplňuje klasické kancelářské stoly a židle. Proč? České firmy totiž zjistily, že pokud se chtějí orientovat na kvalitu, musí pro své lidi vytvořit takový prostor, ve kterém se budou cítit dobře. Prostor, který podporuje sdílení myšlenek, kreativní práci a diskuzi. Zatímco dřív bylo nemyslitelné nezastihnout kolegu u jeho pracovního stolu, dnes se lidé volně pohybují po firmě, pracují v leže na koberci, venku na terase nebo pohodlně usazení v křesílkách u konferenčních stolků.   

„Soft seating je trend, který do českých kanceláří pronikl teprve před pár lety. Je to pohodlné, pěkně to vypadá a lidé mají větší chuť trávit v práci svůj čas. To, na co se však občas zapomíná je ergonomie. Stejně jako kancelářské židle, měla by i křesílka, sedačky, pohovky a ostatní prvky soft seatingu splňovat požadavky na zdravé sezení,“ připomíná Michal Hotmar z firmy RIM CZ, která se ergonomickým sezením zabývá už téměř 30 let.

Za život prosedíme přes 50 tisíc hodin

Ať už v práci, v autě, v divadle nebo v kavárně, prosedí moderní člověk klidně 10 hodin denně. V RIM CZ spočítali, že za život jsme schopni prosedět přes 50 000 hodin u pracovního stolu. Obrovské množství času, které většinou trávíme ve statické poloze namáhající ploténky a strukturu páteře. Odtud také plyne fakt, že 70 % všech problémů se zády je způsobeno nevhodným sezením.

Přemýšlet o tom, jak lidé ve firmách tráví svůj pracovní den, proto začali nejen šéfové firem, ale především výrobci kancelářského nábytku. Spojením ergonomie a kvalitního designu přichází na trh produkty, které dobře vypadají a navíc se postarají o to, aby lidé seděli správně. „Od loňského roku spolupracuje RIM CZ s rakouským designérem Kaiem Staniou, který pro nás v roce 2018 připravil tři kolekce pro soft seating, na příští rok chystáme další tři,“ vysvětluje nové pojetí kancelářského sezení Michal Hotmar z RIM CZ. „Mezi těmi hotovými jsou elegantní křesla CA-VA plná organických tvarů, stylová křesílka WINX, určená k práci i relaxaci nebo luxusní sedačky CUBIX.  S Martinem Kožucharovem jsme zase vymysleli taburety STONES, které jsou velmi hravé a variabilní. V novém pojetí kancelářské práce už není nutné sedět na jednom místě. Firmy rostou a vyvíjí se, věnují pozornost coworkingu napříč odděleními. Proto jsme se zaměřili na takové produkty, které budou pohodlné a které lidem umožní kreativně pracovat nebo třeba také na chvilku vypnout.“

Soft seating přichází ke slovu i na místech, kde byste dřív pohodlné posezení čekali snad jen ve snu. Díky spolupráci architektů s výrobci kvalitního nábytku se teď pohodlně posedíte v knihovnách, ve školách, na úřadech nebo na nádražích. Své pobočky pohodlnými sedačkami vybavují banky a pojišťovny, mobilní operátoři nebo obchodní centra. „Lidé začínají chápat, že tam, kde se cítíme dobře, budeme ochotní strávit víc času a lépe si k danému místo vytvoříme vztah. Pokud většinu času prosedíme, je to právě soft seating, čemu by firmy a instituce měly věnovat pozornost,“ shrnuje Michal Hotmar.

Co je soft seating?

Soft seating neboli měkké sezení přináší do kanceláří, firem a poboček pohodlný nábytek, jaký známe spíše z domácností. Taburety, křesla, pohovky, gauče, sedačky nebo konferenční stolky doplňují klasický kancelářský nábytek a nabízí zaměstnancům, návštěvníkům nebo zákazníkům pohodlí pro práci i chvilku relaxace.

O RIM CZ

Společnost RIM CZ s. r. o. vznikla v roce 1991 v Otrokovicích nedaleko Zlína. Zabývá se výrobou kancelářských židlí a nábytku, který podléhá přísným nárokům na ergonomii sezení. Slogan „Pro zdravé sezení“ je podložen intenzivním výzkumem ergonomie a firma se tak snaží kultivovat a ozdravovat kancelářské prostředí firem. Na vývoji produktů spolupracují s českými i zahraničními designéry, jsou držitelem ocenění Red Dot, German Design Award a Good Design za produktový design.

Tagy článku

-->