USA dnes bez ruské pomoci nedostanou do vesmíru ani špionážní družici

USA dnes bez ruské pomoci nedostanou do vesmíru ani špionážní družici
Autor: Redakce|Popisek: Ilustrační foto
28 / 01 / 2015, 17:15

28.1.2015 / Západní média upozorňují na vzestup vojenské síly Ruska a relativní oslabení západních států.

Americký exgenerál a bývalý velitel rozvědky vzdušných sil NATO David A. Deptula v posledních měsících nešetři silnými slovy ani na adresu Ruska, ani na adresu připravenosti USA Rusku čelit. Již v březnu minulého roku prohlásil: „Soustředili jsme se na okrajové vojenské operace, ale pokud si chceme zachovat status supervelmoci, musíme být připravení na plnohodnotné vojenské operace.“ (Zdroj: thedailybeast.com)

Co se týče potenciálu amerických dronů proti současné ruské protivzdušné obraně, je prý velice pochybný.

„Celá léta tady bylo jenom několik lidí, kteří upozorňovali na to, že Rusko a Čína vyvíjí velice pokročilé systémy, které mohou zničit naše letadla, rakety a lodě z dob studené války.“ (…) „Ministr obrany Gates je ignoroval a někteří dokonce přišli o práci za to, že to řekli narovinu.“

A pro prestižní The Wall Street Journal toho napsal víc: zatímco Obama za účelem eliminace „ruské hrozby“ poslal do Evropy 100 mužů a 20 tanků, americké korporace Lockheed Martin a Boeing nadále i přes sankce platí Rusům stovky milionů dolarů za vybavení vojenského charakteru. Konkrétně v srpnu zakoupili Američané od Rusů dva motory RD-180, které jsou nepostradatelnou součásti amerických vesmírných raket Atlas V. Těch raket, které americkému ministerstvu obrany slouží k umístění vojenských a špionážních družic na orbitu.

Náhražkou dnes Američané prostě nedisponují, ačkoliv Deptula tvrdí, že jde pouze o to zadat jejích výrobu americkým korporacím. Jiní odbornicí uvádí, že hlavním ne-li jediným důvodem,  proč Američané ještě tak neučinili, je násobně nižší cena, kterou jsou Rusové na základě svých možností schopní nabídnout.

Rusové dnes jako jednou z možných protisankcí hrozí právě zastavením dodávek motorů RD-180, což by podle slov Deptula mělo „obrovské následky“ pro USA. Již teď vzdušné sily USA investuji 220 milionů dolarů do vývoje vlastní náhražky těmto ruským motorům.

Zde je účelné připomenout, že po pádu raketoplánu Columbia v roce 2008 a ukončení programu Shuttle závisí Američané na Rusech i v otázce dopravy kosmonautů a zásob na mezinárodní vesmírnou stanici ISS. Přesto však platí, že i Rusové se dnes potýkají se značnými technologickými problémy v oblasti svého vesmírného programu, způsobenými celkovým podfinancováním industrie v průběhu 10 – 15 let po rozpadu Sovětského svazu.

Nefinancujme zkorumpovanou ruskou vládu a její akce na Ukrajině vyzývá Depluta. Navazuje tak na celou řadu publikací v prestižních západních médiích, upozorňujících na vzestup vojenské síly Ruska a relativní oslabení západních států.

Ruská propaganda ale v posledních měsících naopak přesvědčuje domácí publikum,  že invaze Ruska na Ukrajinu, to je sladký sen USA. Jde totiž prý o to, přičíst „západem způsobený krach Ukrajiny“ na ruský účet. Hrozí tak domácímu publiku tím, že v případě oficiálního zapojení Ruska do konfliktu se od země mohou odklonit jeho nejbližší spojenci na postsovětském prostranství a může prý dokonce dojit k otevřenému střetu s NATO:

Psali jsme také:

Diletantský podvrh v mediální válce mezi Ruskem a Západem

Další důkaz, že ruské vedení lže o svých vojenských operacích

Sto střetů letadel Ruska a NATO na hranici Evropy

Na Ukrajině začala skutečná válka!

Působnost privátních bezpečnostních firem na Ukrajině – „záhada“ rusko-ukrajinského konfliktu

Rusové osmnáctkrát zvýšili výdaje na zbrojení!

 

 

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace