Úspěšný manažer a „zachránce“ ČD Cargo Ivan Bednárik nyní míří do vedení Českých drah

Úspěšný manažer a „zachránce“ ČD Cargo Ivan Bednárik nyní míří do vedení Českých drah
Autor: NÖLB Mh, CC BY-SA 3.0
27 / 11 / 2020, 14:00

Další personální přetřes na Českých drahách (ČD). Novým ředitelem by se měl stát šéf ČD Cargo a úspěšný železniční manažer Ivan Bednárik, který by měl v horkém křesle nahradit současného předsedu představenstva a generálního ředitele Václava Nebeského. Právě pod vedením Bednárika se ČD Cargo, dlouhodobě jedno z nejvýdělečnějších částí společnosti České dráhy, ekonomicky vzchopilo a dostalo do plusových čísel.

Se jménem Ivana Bednárika v souvislosti s ČD Cargo se pojí ekonomická stabilita a rozvoj, kterým se státní podnik pod jeho vedením mohl těšit. Před jeho nástupem se společnost totiž zmítala v dlouhodobých mínusech a finančních ztrátách. S tržbami to nebylo o nic lepší. Například mezi lety 2010–2014 byl pokles tržeb ze 14,1 miliardy na 12 miliard. Klesl i vlastní kapitál, a to o jednu miliardu korun. Do roku 2017 se mu podařilo umořit téměř 1 miliardu z předchozích ztrát. Počínal si natolik skvěle, že mu byl v minulém roce prodloužen kontrakt na dalších pět let.

Bednárik je ve vedení podniku tedy již úctyhodným šestým rokem. Kontinuita je pro vedení podniku jednoznačně pozitivní. Před jeho působením jsme totiž mohli být totiž svědky častých personálních zvratů na pozici předsedy představenstva.  

Ukotvení na zahraničním trhu

Železniční manažer stál také u výrazných změn v rámci dlouhých zahraničních přeprav, tedy u převzetí ČD Logistic, který vzápětí změnil název na ČD Cargo Logistic. Díky tomu například společnost zvýšila svůj zisk v roce 2019 o 30 % a upevnila svoje postavení na zahraničním trhu – například v Číně, Kazachstánu nebo Vietnamu.

Upozorňoval na nevýhodné smlouvy

Za očividným úspěchem ČD Cargo stály bezpochyby manažerské dovednosti skrývané v osobnosti Bednárika. Byl známý tím, že se nebál odstupovat od nevýhodných smluv a nesmlouvavě upozorňoval na nevýhodné finanční transakce. Jmenovat lze například pronájem hal v Lovosicích, při kterém společnost ročně přicházela o 60 milionů korun, nebo zařazení společností spadajících do impéria bratrů Šuškových na seznam velmi nespolehlivých dodavatelů – tvz.blacklist.

ČD v krizi díky koronaviru

Není velké překvapení, že pandemie koronaviru se negativně podepisuje na mnoha odvětvích. Železnice není výjimkou. České dráhy se aktuálně potýkají s obřím výpadkem tržeb způsobeným velkým poklesem počtu cestujících, jen za jízdné podnik letos očekává ztrátu příjmů kolem tří miliard korun. Bednárik se tak hned na začátku svého možného působení bude muset vyrovnat se zátěžovou zkouškou a s nepříznivou situací, která aktuálně panuje na drahách.

O změnách by měla rozhodovat v příštím týdnu dozorčí rada podniku.

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace