Uvidíme létající auta již v roce 2019? Čínská automobilka Geely koupila start-up, který je má vyrobit

Uvidíme létající auta již v roce 2019? Čínská automobilka Geely koupila start-up, který je má vyrobit
Autor: Screenshot YouTube
22 / 11 / 2017, 11:00


Čínská automobilka, která vlastní i švédské Volvo, koupila start-up Terrafugia, který by mohl dodat létající auta na trh již v roce 2019.

Možná již jen dva roky nás dělí od toho, abychom spatřili první létající auta. Po měsících spekulací čínský automobilový gigant Geely, který vlastní například i Volvo, učinil důležitou akvizici start-upu Terrafugia. Ten si stanovil cíl uvést létající auta na trh do roku 2019. Na rok 2023 je pak naplánováno představení prvního létajícího vozu se schopností VTOL.

psali jsme: Létající auto podporované Toyotou chce zažehnout plamen při olympijských hrách v roce 2020

Již předešly koncept Terrafugii s názvem Transition byl schválen americkou vládní agenturou Federal Aviation Administration, která mu rovněž udělila výjimku, když jej certifikovala jako lehký sportovní stroj, což prakticky umožnilo vývoj a výrobu hybridních létajících vozidel do váhy 820 kg. 

 psali jsme: VIDEO: Koncern Kalašnikov pracuje i na ,,létajícím autu"

Létající auto či koncept nazvaný TF-X, na němž Terrafugia nyní pracuje, bude mít místo pro čtyři osoby  Aby mohl člověk stroj ovládat, bude muset si pořídit licenci či certifikát sportovního pilota, která vyžaduje přibližně 20 hodin výcviku.

Co se týče základních technických parametrů, létající auto TF-X bude moci vyvinout rychlost kolem 320 km/h a jeho dolet se má pohybovat kolem 800 km. Vůz vude poháněno bude elektromotory se samonabíjejícími bateriemi. Jeho provoz tak bude tichý a šetrný k životnímu prostředí. TF-X má také být vybaven autopilotem a stroj bude schopen i sám přistát v případě nečekaných potíží. Protože stroj bude poloautonomní a ovládán počítačem, pasažér si může jednoduše zadat cílovou destinaci, kam má stroj letět.

Létající vozy TF-X budou rovněž disponovat technologií, která zařídí, aby se stroje vyhnuly zhuštěnému leteckému provozu, špatnému počasí a také zakázaným letovým zónám.


Nepřehlédněte na Security magazínu: Historie - vnímáme dějiny v souvislostech a nadhledem. Sledujte nejdůležitější okamžiky historie. S námi víte více

 

Zdroj: dailymail.co.uk

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace