Aero L-39NG poprvé ve vzduchu

Aero L-39NG poprvé ve vzduchu
Autor fotografie: Aero Vodochody|Popisek: L-39NG
15 / 09 / 2015, 17:45

V pondělí 14. září 2015 provedla tovární posádka AERA Vodochody AEROSPACE a.s. ve složení Miroslav Schützner a Vladimír Kvarda zálet prototypu demonstrátoru L-39NG s novým motorem FJ44-4M firmy Williams International, avionikou postavenou na multifukčních displejích firmy Genesys Aerosystems a HUD displeji společnosti SPEEL Praha.

Jde o letoun, který bude sloužit k ověření zástavby nového motoru a avioniky pro projekt L-39NG. Mezi další patrná vylepšení patří například kompozitové konce křídel namísto původních nádrží.

Prezident společnosti Ladislav Šimek projekt shrnul takto: „Volba motoru FJ44-4M od společnosti Williams International, stejně jako avioniky od firem Genesys Aerosystems a SPEEL Praha, se ukázala jako naprosto správná. Od dodání motoru neuběhly ani tři týdny a letoun úspěšně provedl zálet. Chtěl bych vyjádřit poděkování všem našim partnerům, s nimiž se projekt podařilo zrealizovat v rekordně krátkém čase. Také bych chtěl ocenit práci našich zaměstnanců, kteří při plném vytížení dalšími projekty dokázali udržet velmi náročný harmonogram zástavby a dokončit letoun v termínu, který jsme veřejně přislíbili. Použitím těch nejlepších dostupných prvků, jejichž integraci završil zálet, přineseme na trh bezprecedentně efektivní typ dosažitelný pro široké spektrum uživatelů.“

L-39NG

Společnost AERO Vodochody AEROSPACE a.s. dosud vyrobila přes 3000 letounů řady L-39 a projekt L-39NG je novou generací tohoto světově nejúspěšnějšího cvičného typu. Kromě nového motoru FJ44-4M a zcela nové avioniky přichází s celou řadou vylepšení, která z něj činí nejefektivnější výcvikový typ dostupný na trhu. Zájemci o seznámení s letounem budou mít možnost si jej zblízka prohlédnout během ostravských Dnů NATO ve dnech 19. a 20. září 2015. V příštím roce společnost plánuje účast na několika světových leteckých veletrzích.

L-39NG
Letoun L-39NG je moderní a efektivní cvičný typ určený jako jednotný a komplexní prostředek pro plnohodnotný výcvik moderních vzdušných sil. Letoun vychází z aerodynamické koncepce původních L-39, avšak využívá soudobé technologie a vybavení. Pohon obstarává vysoce moderní motor FJ44-4M dodávaný s údržbovým systémem TAP Blue, který uživatelům zajišťuje bezprecedentní letuschopnost a predikovatelnost údržbových nákladů. Avionika letounu je připravena pro výcvik budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace a může být do značné míry přizpůsobena požadavkům zákazníka. L-39NG je vybaven pěti závěsnými body pro nesení výzbroje. Součástí letounu je i široké spektrum simulačních technologií včetně zapojení do vysoce moderního taktického simulačního centra s cílem zvýšit účinnost výcviku. Další podrobnosti o novém letounu zjistíte na www.l-39ng.cz.

Zdroj: Tisková zpráva Aero Vodochody

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.