V Mitsubishi zasahují úředníci z ministerstva dopravy kvůli falšování údajů o spotřebě pohonných hmot

V Mitsubishi zasahují úředníci z ministerstva dopravy kvůli falšování údajů o spotřebě pohonných hmot
Autor: redakční databáze|Popisek: Mitsubishi
13 / 05 / 2016, 12:00

Světoznámá automobilka měla 25 let manipulovat s testy spotřeby pohonných hmot.

Japonští úředníci z ministerstva dopravy provedli v pátek razii v centrále automobilky Mitsubishi kvůli skandálu okolo falšování údajů o spotřebě pohonných hmot. Podle agentury DPA úředníci centrálu firmy v Tokiu a hledají dokumenty, které by dosvědčily praxi s manipulací u některých modelů automobilky, která měla trvat 25 let. 

Na konci dubna vedení Mitsubishi přiznalo, že automobilka záměrně manipulovala s testy spotřeby pohonných hmot u některých svých modelů. Prezident koncernu Tetsuro Aikawa pak zřídil zvláštní komisi, aby prošetřila, kolik modelů aut se falšování týkalo. Japonský ministr dopravy Keiiči Išii označil manipulaci s testy za extrémně závažný problém a slíbil, že v nadcházejících týdnech dojde k prošetření celé záležitosti, když nechal i on zřídit zvláštní skupinu.

K tomu dochází už nyní. Japonští úředníci byli vysláni do centrály automobilky, aby zde shromáždili materiály a dokumenty, které by dokázaly dosavadní praxi firmy, jež měla 25 let nadhodnocovat efektivitu využití paliva. Skandál může být navíc o to větší, že ve středu připustila automobilka, že manipulace se mohla týkat všech jejích vozů prodávaných v Japonsku.

Včera oznámil Nissan Motor, že koupí třetinový podíl v Mitsubishi a stane se tak největším akcionářem v této firmě. Nissan zaplatí za podíl v přepočtu 52 miliard korun. Šéf Nissanu Carlos Ghosn řekl, že Nissan pomůže automobilce řešit závažné problémy, které se právě týkají falšování testů spotřeby pohonných hmot.

Zdroj: ihned.cz

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace