Válka s médii může pohřbít Trumpovy naděje na znovuzvolení

Válka s médii může pohřbít Trumpovy naděje na znovuzvolení
Autor fotografie: Flickr.com|Popisek: Donald Trump
25 / 02 / 2017, 16:00

KOMENTÁŘ

Donald Trump se měsíc po své inauguraci, se pustil do války, kterou může vyhrát jen stěží. Konflikt s médii, který má Trump s  nepohodlnými médii už od předvolební kampaně, pokračuje dál akorát s vyšší intenzitou. A dává na druhé straně v plné kráse vyniknout Trumpově nejhorší osobní vlastnosti - narcismu.

Bylo to zvlášť patrné na čtvrteční tiskové konferenci, kde Trump cíleně zatápěl reportérovi CNN, kterou z duše nesnáší. Trumpovy odpovědi na otázky reportéra CNN již hraničily s osobními útoky. To si však žádný prezident demokratické země nemůže dovolit, i když s tvrzeními konkrétního média bytostně nesouhlasí.

I když CNN protežovala Trumpovu kandidátku z prezidentské volby Hillary Clintonovou, je pod úroveň vrcholného politika, a tím spíše amerického prezidenta se snížit k osobním útokům, jak to Trump udělal na čtvrteční tiskové konferenci, ale i několikrát předtím, kdy si dělal otevřeně z médií až dětskou legraci.

Trumpova válka s vybranými médii (CNN, New York Times), ale i médii jako celkem, je válkou donkichotskou, která se stejně nedá vyhrát. Naopak může Trumpovi vážně uškodit při snaze být znovuzvolen. To se totiž budou účty sčítat i na této úrovni. Média nastavují politikům zrcadlo, jsou zpětnou vazbou společnosti reagující na jednotlivé kroky či činy politiků, které si lidé i novináři platí ze svých daní. Doufejme, že to Trump časem pochopí.

 

psali jsme:

První dáma USA je ,,štětka", napsal redaktor New York Times

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.