Velká Británie investuje miliony liber na zabezpečení hranice s Francií

Velká Británie investuje miliony liber na zabezpečení hranice s Francií
Autor fotografie: YouTube|Popisek: Stávka zaměstnanců přístavu v Calais
24 / 06 / 2015, 14:30

Včerejší stávka ve francouzském přístavu Calais odhalila obrovské problémy, se kterými se potýká Velká Británie i Francie. Jmenovatel je společný: utečenci a pašerácké gangy.

Britská vláda poskytne finanční prostředky na posílení bezpečnosti a infrastruktury přístavů v severní Francii a Belgii .  Za dva miliony liber bude modernizován detekční systém, milion liber je určen na pořízení a výcvik psů určených na vyhledávání migrantů a dalších 12 milionů liber k "posílení bezpečnosti na společných hranicích." Celkem se má jednat o částku přes půl miliardy korun.

Včera to uvedl tiskový mluvčí britského ministerstva vnitra pro deník The Telegraph.

"Instalovali jsme nové oplocení ve francouzském Calais a celkově jsme posílili bezpečnostní opatřeni, abychom zajistili ochranu řidičů a vozidel v celém terminálu přístavu. Je ale nutné zvýšit spolupráci s francouzskou zpravodajskou službou, abychom odhalovali organizované gangy, které stojí za pašováním uprchlíků do Velké Británie".

Celý problém vyvrcholil včera, když stávkovali zaměstnanci francouzské firmy My Ferry Link v přístavu v Calais. Stávkující zablokovali nejen samotný přístav, ale přerušili i železniční spojení mezi Francií a Británií pod kanálem La Manche, která je provozovaná společností Eurotunnel. Protestovali proti restrukturalizaci trajektové přepravy MyFerryLink, která je divizí Eurotunnelu (zdroj: eulog.cz). Společnost Eurotunnel potvrdila, že to bylo poprvé od zahájení provozu, kdy byl zastaven provoz mezinárodních vlaků kvůli protestujícím, kteří zablokovali železniční trať. 

Nelegální migranti okamžitě využili vzniklé situace a zoufale se snažili dostat do kamionů a dalších vozidel stojících v kolonách. Pozdě odpoledne stovky migrantů lemovaly křižovatku silnice 42 a dálnice A16, u hlavního vjezdu do terminálu pro osobní automobily a nákladní automobily. Pořádkové policii se nakonec podařilo větší část davu vytlačit mimo komunikace. 

Britská i francouská strana vydala varování pro ty, co chtějí přestoupit hranice v Calais. Řidičům kamionů se vůbec nedoporučuje zastavovat ve vzdálenosti do 100 kilometrů od přístavu a scházet se s ostatními řidiči. Současně se mají ujistit, že mají dostatečně zajištěné vozidlo. Řidiči na cestě k terminálu mají mít uzamčená vozidla a zavřená okna.

Podle jednoho z britských dopravců je situace v Calais jedna z nejhorší, která tu kdy byla.  

Humanitární pracovníci se obávají, že do přístavu dorazí dalších nejméně dva tisíce běženců a všichni se budou snažit do Velké Británie.

Britská tajná služba, přezdívaná "britská FBI" varovala, že se vážně prohlubuje krize kolem nelegálního přistěhovalectví. Od loňského roku se totiž zdvojnásobil počet migrantů, kteří se pokouší dostat do země a trend se neustále zvyšuje. Ministerstvo vnitra uvedlo, že britská a francouzská cizinecká policie za poslední rok zabránila už 39 000 pokusům o nelegální překročení kanálu La Manche.

Zdroj YouTube, BBC News 


Zdroj YouTube, euronews (in English) 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.