Více než polovina spotřebitelů je ochotna si připlatit za udržitelné produkty určené k opětovnému použití nebo k recyklaci, zjistil průzkum společnosti Accenture

Více než polovina spotřebitelů je ochotna si připlatit za udržitelné produkty určené k opětovnému použití nebo k recyklaci, zjistil průzkum společnosti Accenture
10 / 07 / 2019, 08:30

Kvalita a cena zůstávají nejvyšší prioritou zákazníků, firmy by ale kromě toho měly vyrábět a dodávat recyklované a recyklovatelné produkty za minimální dodatečné náklady.

Více než polovina spotřebitelů uvedla, že by byla ochotna připlatit za udržitelné produkty určené k opětovnému použití nebo k recyklaci, jak uvádějí výsledky průzkumu společnosti Accenture. Průzkum mezi 6 000 spotřebiteli v 11 zemích v Evropě, Severní Americe a Asii zjistil, že i když se spotřebitelé primárně zaměřují na kvalitu a cenu, 83 % z nich si myslí, že je pro firmy důležité nebo extrémně důležité navrhovat produkty, které jsou určeny k opětovnému použití či k recyklaci. Téměř tři čtvrtiny (72 %) respondentů uvedly, že v současné době kupují více produktů, které jsou šetrné k životnímu prostředí než před pěti lety a 81 % očekává, že do budoucna jich budou kupovat ještě více.

„Posun spotřebitelského chování, kdy je stále více spotřebitelů ochotno zaplatit něco navíc za produkty šetrné k životnímu prostředí, zvyšuje nároky na firmy, které by měly zvýšit své závazky týkající se odpovědných obchodních praktik,“ řekla Jessica Longová, ředitelka Accenture Strategy. „Firmy ve všech odvětvích začaly uplatňovat další cíle, včetně zavádění oběhové ekonomiky, která je lepší příležitostí pro řízení růstu a konkurenceschopnosti.”

Není překvapivé, že motivací spotřebitelů k nákupu je především kvalita a cena, což uvedlo 89 % a 84 % respondentů; pro porovnání – 49 % respondentů preferovalo zdravotní a bezpečnostní důvody, 37 % dopady na životní prostředí.

Poznatky z průzkumu též ukázaly, že v povědomí lidí je chemický průmysl tím, který hraje klíčovou roli při řízení materiálů a technologií recyklace a opětovného použití, a že se nedostatečně zabývá dopady na životní prostředí. Konkrétně jeden ze čtyř spotřebitelů (26 %) si myslí, že chemický průmysl se dopadem na životní prostředí zabývá nejméně ze všech devíti odvětví zahrnutých do průzkumu. Respondenti také zařadili chemické firmy na spodní příčku odvětví v otázce spolehlivosti komunikace o dopadu svých produktů a služeb na životní prostředí, přičemž 72 % se touto komunikací moc nezabývá nebo se jí nezabývá vůbec.

„Některé výsledky průzkumu jsou sice povzbudivé, pro některé chemické firmy ale z průzkumu vyplývá, že budou muset překonat negativní postoje spotřebitelů a vyrábět udržitelné materiály za konkurenceschopnou cenu,“ uvedl Rachael Bartels, ředitel Accenture, který zde vede sekci chemických a přírodních zdrojů. „Chemický průmysl je důležitým nástrojem oběhové ekonomiky, může urychlit její zavádění.“

Mezi další poznatky průzkumu patří to, že plasty jsou vnímány jako nejméně ekologický druh balení, což uvedly více než tři čtvrtiny (77 %) spotřebitelů. Papírové produkty byly vnímány jako nejekologičtější, což uvedlo 55 % respondentů.

Vyřešení těchto a dalších problémů by mohlo chemickým firmám pomoci k větším ziskům. American Chemistry Council například odhaduje, že by oběhová ekonomika v oblasti plastů mohla vytvořit dalších 38 500 pracovních míst a vygenerovat americké ekonomice miliardy dolarů, pokud se bude více používat pyrolýza a jiné pokročilé metody recyklace plastů. Pro chemické firmy je posun k oběhové ekonomice příležitost k ziskům, které se celkově odhadují na 4,5 bilionu USD, jak vyplývá z výzkumu o oběhové ekonomice, který provedla Accenture Strategy.

 

O společnosti Accenture

Accenture je globální společnost poskytující široké spektrum odborných služeb a řešení v oblasti strategických, konzultačních, digitálních a technologických služeb. Díky kombinaci jedinečných zkušeností a obsáhlých znalostí napříč více než 40 průmyslovými odvětvími s rozsáhlým výzkumem nejúspěšnějších světových firem, Accenture dokáže řešit propojení byznysu a technologií s cílem pomoci klientům zvýšit jejich výkon a vytvořit udržitelnou hodnotu pro jejich akcionáře. Inovativní služby společnosti Accenture zajišťuje více než 449 000 zaměstnanců ve více než 120 zemích. Navštivte naše stránky www.accenture.com.

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace