Víme první: Černoch dorazil i do polského Lidlu, Slovensko nasadilo mulatku
Autor fotografie: lidl Polsko
Pseudokauza posledních dnů, kdy se na propagačních letácích řetězce Lidl ocitl černošský, má „pokračování“. Stejnou fotografii otiskl také polský Lidl.
Jak ve středu informoval Securitymagazin.cz strhly se na adresu vedení Lidlu po publikování slevového letáku rasistické ohlasy.
Ty v současnou chvíli ještě nedozněly a společnost přesto, nebo snad právě proto nasadila modela černé pleti také do sousedního Polska. Facebookový profil polského Lidlu zatím poslední katalog mezi své příznivce nenasadil, pročež nejsou známy žádné ohlasy.
Redakce se při pátrání po foremní politice zaměřila také na slovenskou odnož populárního řetězce Lidl. Ta pro týden od 12. ledna zvolila „mírnější“ variantu a nasadila jako dětskou modelku mulatku.
Správce facebookového profilu Lidl ČR se po propuknutí rasistických nadávek snažil tlumit vášně prohlášením: „Milí zákazníci, vzhledem ke skutečnosti, že Česká republika je součástí Evropy, ve které žijí lidé různých národností i různé barvy pleti, považujeme modelky a modely v našich reklamních letácích za naprosto v pořádku.“ Nutno konstatovat, že to ale moc nepomohlo.
Není to poprvé, co se veřejnost takto projevila. Podobné vášně vyvolala loni v Německu změna obalu světoznámé Kinder čokolády. Původní blonďatý chlapeček s modrýma očima, který byl ikonou produktu od počátků, byl nahrazen dětmi s vzezřením asijského a arabského původu. Tato změna se nelíbila hnutí Pegida.
čtěte také:
Tagy článku