Víme první: Černoch dorazil i do polského Lidlu, Slovensko nasadilo mulatku

Víme první: Černoch dorazil i do polského Lidlu, Slovensko nasadilo mulatku
Autor: lidl Polsko
06 / 01 / 2017, 12:45

Pseudokauza posledních dnů, kdy se na propagačních letácích řetězce Lidl ocitl černošský, má „pokračování“. Stejnou fotografii otiskl také polský Lidl.

Jak ve středu informoval Securitymagazin.cz strhly se na adresu vedení Lidlu po publikování slevového letáku rasistické ohlasy. 

více zde: Černoch jako model? Lidl to na facebooku pěkně schytal

 

Ty v současnou chvíli ještě nedozněly a společnost přesto, nebo snad právě proto nasadila modela černé pleti také do sousedního Polska. Facebookový profil polského Lidlu zatím poslední katalog mezi své příznivce nenasadil, pročež nejsou známy žádné ohlasy.

 

Redakce se při pátrání po foremní politice zaměřila také na slovenskou odnož populárního řetězce Lidl.  Ta pro týden od 12. ledna  zvolila „mírnější“ variantu a nasadila jako dětskou modelku mulatku.

Správce facebookového profilu Lidl ČR se po propuknutí rasistických nadávek snažil tlumit vášně prohlášením:  „Milí zákazníci, vzhledem ke skutečnosti, že Česká republika je součástí Evropy, ve které žijí lidé různých národností i různé barvy pleti, považujeme modelky a modely v našich reklamních letácích za naprosto v pořádku.“ Nutno konstatovat, že to ale moc nepomohlo.

Není to poprvé, co se veřejnost takto projevila. Podobné vášně vyvolala loni v Německu změna obalu světoznámé Kinder čokolády. Původní blonďatý chlapeček s modrýma očima, který byl ikonou produktu od počátků, byl nahrazen dětmi s vzezřením asijského a arabského původu. Tato změna se nelíbila hnutí Pegida.

čtěte také:

 Přestřelka nekončí: Ortel nechal Bangovi vzkaz a přidal verš

Dozvuky Slavíka: Ortelovi blokli facebook. Bangův hit „Mr.ám tě, narvu ...

              

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace