Vodní kiosky od firem Ericsson a Grundfos zajišťují pitnou vodu v Keni

Vodní kiosky od firem Ericsson a Grundfos zajišťují pitnou vodu v Keni
Popisek: Ericsson a Grundfos
18 / 10 / 2016, 13:30

Umožňují zjednodušený přístup k pitné vodě prostřednictvím mobilních peněženek. Mobilní technologie se spojuje s inovativními vodními bankomaty umožňující přístup k udržitelnému zásobování vody.

Společnost Ericsson (NASDAQ: ERIC) oznámila, že spojila své síly se skandinávskou společnosti Grundfos. Společně budou nabízet integrované řešení, které zlepšuje přístup a platby za pitnou vodu. Tato spolupráce zajišťuje snadné propojení operátorů mobilních peněženek s poskytovateli vodohospodářských služeb, a také zjednodušení přístupu pro koncové spotřebitele. Partnerství zahrnuje Ericsson MCommerce Interconnect, které poskytuje centrum globálních plateb pro mobilní platební služby, a vodní „bankomat“ Grundfos AQtap, který rozděluje příjem vody a podporuje trvale udržitelné vodní hospodaření. Od tohoto řešení je očekáván efektivnější výběr poplatků se sníženými rizikem řízení peněz a režijních nákladů. Systém byl poprvé nastaven na konci září tohoto roku v Keni, kde napájí vybrané vodní kiosky v oblasti Makueni ve spolupráci s World Vision Velké Británie a World Vision Keňa.

Peter Todbjerg Hansen, Managing Director ve společnosti Grundfos Lifelink, se k spolupráci vyjadřuje: "Jedná se o perfektní příklad dvou globálních korporací, které spojují své technologie k poskytnutí kompletního řešení vodního bankomatu, které bylo pro dnešní svět zatím neznámé. Nyní je možné platit za vodu s mobilními penězi a výběr příjmů za vodu je bezpečný a automatizovaný."

Výběr poplatků hraje v neposlední řadě důležitou roli v zajištění spolehlivého přístupu k pitné vodě. Jak je známo, místa pro dodávku pitné vody selhávají z důvodu nedostatku finančních prostředků a kapacity pro provoz a jejich údržbu. Kromě toho, transparentnost a kontrola cen vody jsou důležitými faktory pro udržitelné služby zdrojů vody ve prospěch chudých.

Vodní bankomat

Společnost Grundfos situaci řeší s automatizovanými vodními kiosky, známé jako vodní „bankomaty“, které nabízejí integrované řešení pro výdej a vzdálenou správu míst se zdroji vody ve venkovských i městských oblastech. Ericsson M-Commerce Interconnect umožňuje poskytovatelům mobilních peněženek globální připojení k vodním kioskům jako novou službu pro spotřebitele v jejich platebním portfoliu, a tím přispět k pohonu bezhotovostních transakcí a využití mobilních peněženek.

Peter Heuman, vedoucí oddělení M-Commerce ve společnosti Ericsson, k partnerství dodává: "Práce, kterou Ericsson dělá s Grundfos, má zásadní význam pro snižování nákladů a zavedení těchto inovativních bankomatů, které přispívají k spolehlivější dodávce vody. Vše zjednodušuje platební proces tím, že řešení odstraňuje poskytovatelům potřebu využívat služby s určitým poskytovatelem mobilních peněženek v zemi. S Ericsson MCommerce Interconnect může být jakýkoli mobilní peněženka od libovolného poskytovatele mobilních služeb použita k poskytnutí dané platby. Umožnění přístupu k vodě podpoří sociální a finanční začlenění a umožní udržitelný rozvoj místních komunit, takže potenciálně ovlivní miliony lidí. Přesně toto máme na mysli, když mluvíme o Technologii pro Dobro."

Rozsah této spolupráce je globálního rázu, ale je obzvláště důležitý v rozvojových zemích, kde poskytovatelé vodních služeb neustále usilují o zlepšení účinnosti a finanční životaschopnosti vodních projektů pro lepší přístup k financování údržby vodohospodářství a expanze.

"S použitím AQtap vodních bankomatů a výběrem jejich příjmů skrze platformu fungující přes mobilní platby, mohou naše inovace hrát významnou roli při odstraňování klíčových bodů, jak je voda zaplacena, nebo jak jsou zajištěny zdroje příjmů. To nám umožňuje podpořit poskytovatele vodních služeb, aby občanům dodávali udržitelný přístup k vodě," doplňuje Peter Todbjerg Hansen ze společnosti Grundfos.

Zdroj: Tisková zpráva Ericsson a Grundfos

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace