Výběr pracovníka do managementu firmy a zneužití know-how

Výběr pracovníka do managementu firmy a zneužití know-how
Autor: flickr.com (CC BY-SA 2.0)
02 / 05 / 2019, 18:00

Každá střední a větší firma čas od času řeší nábor nového člena TOP managementu. Tento krok je vždy velkým a důležitým rozhodnutím, které ovlivní direktivní část firmy a někdy i celé její další směřování.

Kupodivu se postup českých firem při výběru pracovníků pro tato klíčová místa v mnoha případech neliší od výběru pracovníků pro střední a nižší management. Většinou se postupuje podle klasického vzorce: Potřeba nového člena TOP managementu – výběrové řízení – vlastní povrchové prověření uchazeče na Google a sociálních sítích – série pohovorů – zaměstnání.

                                 

Takovéto schéma je většinou vyhovující, pokud přijímáme zaměstnance na méně klíčové pozice a spoustu zaměstnavatelů napadne, proč se tím zaobírat více. Problém může ale nastat při obsazování pozic na vyšších úrovních společnosti, kde může mít takovýto postup až fatální následky na další fungování firmy.

 „V dnešní době, kdy informace a know-how jsou často základním stavebním kamenem úspěšné firmy, může být jejich zneužití začátkem velkých problémů. Pokud například přijmeme do firmy na klíčovou pozici pracovníka s konexemi, anebo skrytými závazky vůči naší konkurenci, zcela jistě to do budoucna přinese problémy, které by šly v případě důkladného prověření kandidáta detekovat.“ přináší svůj pohled na věc pan Mgr. Jiří Ráž, forenzní analytik a spolumajitel společnosti Supreme Analytics s.r.o. V příštím článku jednu takovou konkrétní situaci z praxe čtenářům přiblížíme detailněji.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace