"Zablokujeme přístav v Calais! Přestaňte nás pokutovat za ilegální běžence," hrozí francouzští řidiči

&quote;Zablokujeme přístav v Calais! Přestaňte nás pokutovat za ilegální běžence,&quote; hrozí francouzští řidiči
Autor: Flickr.com, (CC BY-SA 2.0), Trollman Capote|Popisek: Calais, le 19 avril 2016
04 / 09 / 2016, 15:45

AKTUALIZOVÁNO / Nákladní vozidla zablokovala dnes ráno příjezdové komunikace ke Calais směrem od Dunkerque na dálnici A16. Kolony sice popojíždějí, ale jen "velmi pomalu". K blokádě se mají připojit i místní firmy. Podle jednoho z organizátorů - Davida Sagnarda se akce zúčastní asi 80 kamionů a stovka traktorů a zemědělské techniky.

Řidiči nákladních aut zahájí v pondělí blokádu přístavu v Calais a Eurotunnelu. Požadují na Británii, aby přestala pokutovat řidiče, na jejichž vozidla se dostali ilegální uprchlíci.  Podle médií se dá v pondělí očekávat totální kolaps dálnice A16 vedoucí do přístavu. K blokádě se připojí i místní zemědělci, kteří nemohou hospodařit na svých pozemcích, které nelegálně okupují utečenci. Pole jsou zničená díky tisícům uprchlíků i policistům, kteří proti nim zasahují. 

Kromě farmářů a kamionářů se do celé akce zapojí také místní občané, obchodníci a dokonce i nespokojení policisté, kteří zítra vytvoří "lidský řetěz". 

Sébastien Rivera, generální tajemník francouzské federace přepravců zboží v Calais uvedl "Žádáme, aby britské úřady upustily od pokutování přepravních společností a jejich řidičů, kteří musí zaplatit až 2000 liber za každého nalezeného migranta v jejich vozidlech. Už dál odmítáme hradit pokuty ukládané britskými úřady. Takhle  to dál nejde, my jsme oběti a nikoliv převaděči těchto běženců."

Řidiči nákladních automobilů se dlouhodobě setkávají s rostoucím násilím, výhrůžkami a zastrašováním, když přijíždí do francouzského přístavu. Tvrdí to i místní obyvatelé. Každou noc na místě operují čety francouzské pořádkové policie, které bojují s místními gangy uprchlíků. Policie používá slzný plyn a tvrdí, že každou noc má co do činění s asi třiceti blokádami. Tým dálničních pracovníků pracují pravidelně celou noc na odklízení trosek z dálnice kolem přístavu a tunelu.

Otřesná výpověď o situaci v Calais. Na vozidla nemilosrdně útočí gangy ozbrojených imigrantů

Jean-Marc Puissesseau, prezident přístavu Calais, říká: „Migranti hází kmeny stromů, větve a nákupní vozíky na auta na dálnici. Je to velmi nebezpečné." Oblastní šéf dopravy Xavier Delebarre poukazuje, že gangy mají nástroje – včetně motorových pil – a často podnikají simultánní útoky, aby měli co největší šanci auta zastavit. Dění popisuje jako „zlověstné hry" a dodává, že jeho dělníci už u silnice narazili na bezpočet těl mrtvých migrantů, kteří byli sraženi kamiony ve chvíli, když se na ně snažili zaútočit. Zdroj: eurozpravy.cz

Přepravci i místní obyvatelé Calais požadují, aby byl migrantům zamezen vstup na přístupové komunikace do přístavu, alespoň mezi 10 hodinou večerní a osmou ráno, aby se zabránilo nočním útokům na vozidla.  

Gilles Debove z francouzských policejních odborů uvedl, že blokády se zúčastní i nespokojení policisté.  Je jich totiž žalostně málo.  "V Calais bylo v lednu a únoru kolem 3500 až 4000 migrantů a ostrahu zajišťovala necelá tisícovka policistů. Dnes je migrantů kolem 10.000 a  my máme nanejvýš něco málo přes 700 policistů..Už jsme žádali o pomoc i armádu, slibují, že jí brzy nasadí..." 

 

Zdroj: telegraph.co.uk

Foto: Flickr.com, (CC BY-SA 2.0), Trollman Capote

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace