Autor fotografie: ABBAS|Popisek: Komunikátory 2N umožňují rychlou a ekonomickou instalaci.
Zabezpečení škol je mnohdy na nízké úrovni a může do nich vstoupit kdokoliv cizí. Podívejte se na možnosti, jak pomocí dveřních komunikátorů zvýšit bezpečí dětí ve školách.
Na našich stránkách se problematice útoků nejen ve školách a souvisejícího krizového managementu věnujeme pravidelně. Více informací o tom, jak zajistit bezpečnost nejen ve školách najdete v časopise SECURITY magazín.
Dnes představujeme jedno z možných bezpečnostních řešení pro školy od společnosti ABBAS, a.s.
Vchody škol jsou nejčastěji vybaveny domovními zvonky, někdy i přístupovým systémem na čipy nebo otisk prstu. V jiných případech je naopak umožněn volný přístup přes den komukoliv.
Dveřní komunikátory 2N v rámci jednoho řešení nabízí přístupový, kamerový i komunikační systém s mnoha pokrokovými funkcemi, které zvyšují zabezpečení vstupu do objektu.
Hlavní výhody dveřních komunikátorů:
- přenos audia a videa
- přístupový systém
- vzdálená správa
- odesílání snímků návštěvníků
- propojení do kamerového systému
- docházka
Pokročilé funkce
Časové zóny a přístupy
V některých případech je nutné, aby byl vstup do školy zpřístupněn všem a i s tímto požadavkem si hravě IP komunikátory 2N poradí. Můžete nadefinovat časové zóny, během kterých je vchod do objektu odblokován nebo zablokován.
Během doby, kdy je vchod zablokován, lze zaměstnance a studenty vybavit přístupovými čipy. Ty na základě nadefinovaných přístupových práv umožňují přístup do objektu. O vstupu jednotlivých studentů může být pak na serveru uložen dohledatelný zápis.
Další možností, jak využít časové zóny, je směrování hovorů od vstupu, např. dle rozvrhu, přímo do učeben, kde se aktuálně učitelé nachází. Návštěvník objektu se vždy někomu dovolá a nemusí dlouho čekat u vchodu.

Přenos přístupové informace
Další pokročilou funkcí, kterou nemohou konkurenční systémy nabídnout, je zaslání zprávy rodičům, že jejich dítě vešlo do školy nebo z ní odešlo. Aby bylo zamezeno podvodům, lze vše ještě vylepšit o funkci, kdy při načtení čipu dítěte dojde k uložení aktuálního snímku z kamery komunikátoru a tento snímek je následně odeslán rodičům na email.
Přenos HD videa a zvuku
Standardní funkcí dveřních komunikátorů je přenos videa z komunikátoru na IP telefon
v objektu školy nebo dotykový panel Indoor Touch. Co může 2N nabídnou navíc je kvalitní video, které je u modelu Verso v HD rozlišení, až nečekaně široký úhel záběru, infračervený přísvit pro záběry v noci a HD zvuk, u kterého je automaticky upravována citlivost mikrofonu na základě hluku okolí.
Skrze IP telefon v objektu je možné vzdáleně ovládat vchod do objektu nebo také další vstupní brány a vjezdy. Pro lepší přehlednost celé situace u vstupu lze k systému připojit také externí IP kameru a během hovoru s návštěvníkem přepínat mezi obrazem z dveřního komunikátoru a externí kamery.
V případě nebezpečí v objektu lze také do jednotlivých dveřních jednotek posílat multicastové nouzové hlášení a upozornit tak osoby ve škole nebo před školou na hrozící nebezpečí.

Dveřní komunikátory 2N jsou vhodné pro:
- mateřské školy
- základní a střední školy
- univerzity
- kampusy
Pokud vás zaujaly dveřní komunikátory 2N kontaktujte firmu ABBAS.
Více informací naleznete na stránkách www.abbas.cz
Loni 9. prosince se v prostorách The Prague British School uskutečnil kulatý stůl na téma bezpečnost ve školách jsme informovali v našem článku Bezpečnost ve školách - jak dál? Řešení existuje. O dalších opatřeních a možných rizicích jsme psali i v našem článku Dojde k dalšímu krvavému útoku ve škole? S největší pravděpodobností ano.
Psali jsme také:
Zabezpečení plotů proti jejich přelezení, vypáčení i přeřezání - to je systém Sioux
1. číslo Security Magazínu, rok 2015
Axis kamery pomohly České zemědělské univerzitě zlepšit bezpečnost
Entry přístupový systém...aneb konec školníků v Čechách
Pokyny ke stanovení úrovně zabezpečení škol
Návod americké FBI jak přežít útok šíleného střelce
Bezpečnost ve školách - jak dál? Řešení existuje
ASIS CZ - diskuze o bezpečnosti škol u kulatého stolu
Dojde k dalšímu krvavému útoku ve škole? S největší pravděpodobností ano
Bezpečnost škol po útoku ve Žďáru nad Sázavou
Kolik duševně nemocných se může změnit ve vraždící monstra?