Zakladatel Košík.cz rozjíždí nové online podnikání. Start-upem Carvago chce dokázat, že přes internet lze úspěšně prodávat i ojeté vozy

Zakladatel Košík.cz rozjíždí nové online podnikání. Start-upem Carvago chce dokázat, že přes internet lze úspěšně prodávat i ojeté vozy
07 / 05 / 2019, 07:30

Zatímco běžné bankovní služby či nákupy elektroniky už se z velké části přesunuly na internet, trh s automobily stále zůstává doménou tradičních prodejců. Změnit to chce nový český startup Carvago, jehož ambicí je zařadit se mezi silné hráče na trhu s ojetými automobily v Evropě.

Projekt B2B platformy pro prodejce ojetin, za nímž stojí zakladatel internetového obchodu s potravinami Košík.cz Jakub Šulta a bývalý vrcholový manažer koncernu Volkswagen a společnosti ŠkoFin Jan Kranát, už si připsal první úspěch. Jeho mateřský holding European Automotive Group (EAG) získal na rozvoj podnikání v oblasti trhu s automobily desítky milionů korun od investiční skupiny Portiva.

Klíčem k úspěchu v konkurenci platforem jako Mobile.de a Auto1.com, jsou pro Carvago moderní technologie. Ty umožňují nepřetržitě získávat reálné údaje o milionech ojetých vozidel na evropském trhu. Následuje analýza tzv. „velkých“ dat, která probíhá v řádu sekund. Díky tomu Carvago dokáže rychle a přesně vyhodnotit prodejní potenciál každého vozu v jednotlivých zemích. Následuje cílená nabídka konkrétních automobilů jednotlivým dealerům, fyzickou dodávku vozidel pak provádí mezinárodní společnost GEFCO.

„Trh s ojetými automobily je z mého pohledu obrovskou příležitostí, protože mu chybí on-line kompetence, kterou mu jsme nyní schopni dodat. Podle spoluzakladatele Jana Kranáta zase celý trh postrádá zastřešující subjekt, takže jsme spojili síly a věříme, že vybudujeme ekosystém, jehož synergie budou hnát celý byznys dopředu,“ říká Jakub Šulta, jenž stejně jako Kranát drží v EAG podíl 25 procent.

Carvago, jež se samo o sobě chce stát úspěšným startupem, jako se to povedlo v bankovnictví například fintechové společnosti Revolut, má být jedním ze základních stavebních kamenů většího řetězce. Ten v rámci holdingu EAG pokryje celý proces od výkupu, přes financování a pojištění až po dodání ojetého automobilu prodejcům vozů či koncovým zákazníkům. Vedle toho bude také schopen poskytovat cenná data dalším účastníkům trhu, jako jsou například pojišťovny nebo banky. Investiční skupina Portiva, jež má v EAG 50procentní podíl, plánuje jednotlivé články do řetězce přidávat postupně, celkem má na akvizice v rámci holdingu v tuto chvíli připraveny nižší stovky milionů korun. Více na www.carvago.com.

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace