Zaměstnanci světově známé automobilky žádají, aby přestala vyrábět policejní vozy. Důvod? Zabitý černoch

Zaměstnanci světově známé automobilky žádají, aby přestala vyrábět policejní vozy. Důvod? Zabitý černoch
Autor: flickr.com (CC BY-ND 2.0)
09 / 07 / 2020, 11:15

Server the Verge informoval o tom, že někteří zaměstnanci automobilky Ford žádají vedení společnosti, aby již nevyráběla a neprodávala policejní vozy kvůli událostem, které následovaly po zabití černocha George Floyda minnesotskými policisty. Na tuto stěží uvěřitelnou žádost odpověděl šéf automobilky JIm Hackett, že nevidí nic kontroverzního na tom, že policejní vozy Fordu pomáhají policii dělat svou práci. Firma podle něho bude dál policejní vozy vyrábět.

Někteří zaměstnanci světoznámé automobilky Ford chtějí dosáhnout toho, aby společnost přestala produkovat a prodávat policejní vozy. Tato žádost přichází v době vzedmutého hnutí za rasovou spravedlnost, které začalo nabírat na síle po zabití černocha George Floyda minnesotskými policisty, přičemž jeden z nich zadrženému způsobil zakleknutím krku smrt.

Hnutí pak dostalo jiný, absurdní rozměr, mezi jehož projevy patří mimo jiné znectění soch velkých historických osobností, či rovnou jejich bourání, protože tito lidé si měli v určité fázi svého života zadat s rasismem.

Nicméně právě nynější události spojené s hnutím Black Lives Matter podnítily některé zaměstnance Fordu k tomu, aby tuto žádost předložili, apelujíce na to, aby automobilka přehodnotila svůj stávající vztah k policii a pokud možno s ní zpřetrhala i svazky.

Skupina nespokojených zaměstnanců pak adresovala v tomto směru vedení společnosti dopis, v němž se uvádí, že se nemohou přihlásit k podpoře boje proti systematickému rasismu, když se přitom podporují i ze strany automobilky způsoby, které naopak pomáhají páchat násilí vůči černochům.

Šéf automobilky Ford Jim Hackett ale veškeré snahy o zastavení výroby vozů pro policii smetl ze stolu a prohlásil, že nevidí nic kontroverzního na tom, že policejní vozy, které firma produkuje, pomáhají dělat mužům zákona svou práci. Ford by se tak navíc připravil o velké zisky, protože je zdaleka největším lídrem ve výrobě a prodeji speciálně navržených vozů pro policii a bezpečnostní složky.

 

Zdroj: The Verge

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace