Audio: Varování turecké radarové stanice ruskému Su-24

Audio: Varování turecké radarové stanice ruskému Su-24
Autor fotografie: YouTube|Popisek: Hořící ruské letadlo
25 / 11 / 2015, 14:45

Podle tureckých orgánů byl ruský letoun byl varován, 10 krát za 5 minut, zatímco se blížil hranici k hranici s jiným Su-24 před tím, než byl sestřelen. Zde je záznam varování.

Narušení tureckého vzdušného prostoru bylo extrémně krátké, Su-24 Fencer byl v tureckém vzdušném prostoru po dobu pouhých 17 sekund. Zatímco jeden ruský letoun odletěl do syrského prostoru, odsouzený letoun Su-24 byl zasažen raketou vzduch-vzduch a to buď AIM-9X nebo AIM-120.

Ruské ministerstvo obrany popřelo jakýkoliv pokus stíhaček F-16 kontaktovat ruský Su-24.

Získali jsme audio záznam, kde blížící se letoun varuje turecká pozemní radarová stanice, což tedy potvrzuje jak tureckou, tak ruskou verzi příběhu. Turecký radar varoval neznámé letadlo (turecká verze), Su-24 ale nebylo stíhači kontaktováno (ruská verze). 

Audio záznam pořízený na mezinárodní UHF tísňovém kmitočtu 243.000 MHz si můžete poslechnout zde:

Zdroj: The Aviationist, Twitter

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.