Zmizela data z 56 milionů kreditek. Byli to chytří zloději, reaguje poškozená firma

Zmizela data z 56 milionů kreditek. Byli to chytří zloději, reaguje poškozená firma
Autor fotografie: flickr.com/ Mike Mozart|Popisek: Home Depot Credit Card
24 / 09 / 2014, 10:15

Americký prodejce Home Depot čelí skandálu. Největší ztráta dat poslední doby a průlom v "cyber-kriminalitě".

Jedna z nejznámějších amerických síti prodejců, Home Depot, čelí největšímu skandálu od svého vzniku v roce 1978. V uplynulém týdnu se totiž objevila informace, že z kreditek jejich zákazníků zmizelo několik desítek milionů dat. 

V úterý společnost zveřejnila aktuální verzi svého vlastního vyšetřování, v níž stojí, že muselo jít o velmi chytré zloděje, kteří obešli systémy a že zároveň byla překonána většina bezpečnostních opatření, která používají i další američtí prodejci. Nic víc zatím tamní vyšetřovatelé společnosti Home Depot neobjevili.

Tento incident je v USA považovaný za největší ztrátu dat poslední doby a zároveň je označovaný za průlom v "cyber-kriminalitě". O to zvláštnější je, že doposud nebyl uveden jediný výstup, který by hackery odhalil, nebo přinejmenším navedl na jejich stopu. Home Depot navíc v tiskových materiálech konstatuje, že své vyšetřování vede paralelně s tajnou americkou službou (nespecifikovanou) a Symantecem (poskytuje řešení antivirové ochrany, zabezpečení Internetu a ochrany před spywarem pro domácnost a podniky).

„Omlouváme se našim zákazníkům za způsobené nepříjemnosti a chceme je ujistit, že nikdo z našich zákazníků nebude odpovědný za nelegálně provedené platby. Právě zákazníci jsou pro nás vždy na prvním místě a v tom budeme pokračovat," řekl Frank Blake, předseda představenstva a generální ředitel Home Depot. Zároveň ovšem připustil, že k dnešnímu dni nejsou schopni odhadnout přesnou výši způsobené škody.

Psali jsme také:

Návod, jak hacknout PIN u iPhone a dalších zařízení

BIS požaduje osobní údaje klientů bank a údaje z daňového řízení

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.