Známý módní řetězec se propůjčil islámu: Bude prodávat hidžáby

Známý módní řetězec se propůjčil islámu: Bude prodávat hidžáby
Autor fotografie: Flickr.com|Popisek: Debenhams
16 / 02 / 2017, 18:00

Módní řetězec chce propagovat muslimskou módu.

Světoznámý módní řetězec Debenhams, který má i své zastoupení v České republice, rozšíří své portfolio o prodej islámského oblečení a doplňků. Mezi ně bude patřít například hidžáb či abája - svrchní část oděvu s dlouhými rukávy.

Muslimské šaty a jiné módní doplňky bude již brzy prodávat v londýnské Oxford Street. Pak se prodej rozšíří do Birminghamu, Manchesteru a Leicesteru. Debenhams navázal spolupráci s oděvní značnou Aab, která doposud prodávala své zboží především na blízkovýchodních trzích.

Krok řetězce vyvolal rozporuplnou debatu zejména na sociálních sítích. Jeden z komentářů například bere muslimské šaty jako další kus oblečení, ,,takže není se nad čím rozčilovat". Jiné komentáře na Twitteru jsou již o poznání kritičtější. V jednom z tweetů se píše, že Debenhams je ,,hanebný obchod, ve kterém už nikdy nebudu nakupovat". Další tweet pak nabádá k úplnému bojkotu módního řetězce i další známé značky - ,,Bojkotujte Debenhams, H&M, D&G. Hanba, vydělávají peníze za cenu svobody žen!".

 

psali jsme:

Islámská spravedlnost v praxi: muslimská učitelka, která kvůli šátku nedostala místo učitelky, nyní vyhrála soud

 

Zdroj: rt.com

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.