Zvyšují se bezpečnostní opatření v Calais. Policisté mají zbraně, obušky a neprůstřelné vesty

Zvyšují se bezpečnostní opatření v Calais. Policisté mají zbraně, obušky a neprůstřelné vesty
Autor: YouTube|Popisek: Francouzská ozbrojená policie
01 / 07 / 2015, 17:00

Migranti jsou stále častěji vyzbrojeni "mačetami, noži a rozbitými lahvemi od piva" tvrdí řidiči. Nastupuje těžce vyzbrojená francouzská pořádková policie. Francie a Velká Británie se dohadují, kdo může za situaci v Calais.

V těsné blízkosti přístavu v Calais žije už několik tisíc přistěhovalců, a všichni se chtějí dostat do Británie. Za každou cenu. Nejčastěji se násilím dostanou do návěsů kamionů a věří na štěstí, že projdou kontrolami v přístavu. Premiér Cameron označil situaci v přístavu za nepřijatelnou a vyzval Francii k okamžitému řešení. Ta ale tvrdí, že v přístavu jsou už přijatá nadstandardní bezpečnostní opatření.

Podívejte se na animaci, jak má vypadat logistické řešení v přístavu Calais zdroj YouTube, Nord-Pas de Calais Region)

Pokud je řidič podezřelý, že má v kamionu ukryté imigranty, kteří se snaží dostat do Velké Británie, hrozí mu pokuta až dva tisíce liber (77 000 korun) za jednoho uprchlíka. Pokud se řidiči bojí, že se uprchlíci dostali do návěsu, mají možnost požádat při vjezdu do přístavu o kontrolu nákladu. Jedná se o první oficiální bezpečnostní kontrolu, při které jsou také kontrolovány pasy.Potom může kamion přejet buď na kontrolu s rentgenem nebo je oskenován na přítomnost  "srdečního tepu" černých pasažérů.

Na stránkách calais-port.fr naleznete kompletní informace o přístavu v Calais.

Zdroj YouTube, Přístav Dover

Řidiči ale tvrdí, že tento postup je možný jen za normálního klidného provozu, ale když jsou všechna kontrolní pracoviště obsazena, jako v poslední době, nelze vyloučit, že se uprchlíci dostanou až k britské celní a pasové kontrole, která probíhá těsně před naloděním na trajekt. 

Přístav je pod neustálým dohledem bezpečnostních stráží se psy a detektory oxidu uhličitého, které mají odhalit nelegální pasažéry v kamionech.  Celý přístav je obehnán pět metrů vysokým plotem  s ostnatým drátem a kamerovým systémem. Z vnější strany plotu hlídá přístav těžce ozbrojená francouzská pořádková policie. 

Řidiči tvrdí, že jen "relativně málo" černých pasažérů se bez problémů dostane až na anglickou stranu. Podle nich je největším problémem chaos způsobený imigranty, kteří se snaží dostat do nákladních automobilů na příjezdových komunikacích do přístavu. To se snažila vyřešit britská vláda už v loňském roce a zavázala se v průběhu tří let financovat částkou 12 milionů liber výstavbu vysokého plotu podél dálnice vedoucí k přístavu.

Zdroj YouTube, Pojg Asdf A2

Problém bude zřejmě na straně francouzské policie, která je velmi kritizována za to, že migranty převáží do vnitrozemí a ti se zase vrací zpět do Calais. Místo toho by je měla umisťovat do táborů, aby se nemohli opakovaně pokoušet zdolat hranice. Francie naopak tvrdí, že jen za prvních půl roku bylo zatčeno už 18 000 migrantů, ale je jich už tolik, že policisté nejsou schopní je zatýkat a řešit s nimi přestupky nebo trestné činy. Policisté také tvrdí, že se prioritně musí zaměřovat na zajištění bezpečnosti na komunikacích, aby se imigranti nedostali pod kola projíždějících aut.

Britský premiér Cameron uvedl, že situaci je nutné řešit "u zdroje problému" a tím je nejen zastavení pašování uprchlíků přes Středozemní moře, ale také tím, že Británie musí ilegálním imigrantům znemožnit získat v zemi jakoukoliv práci.

Francouzští politici na kritiku Londýna uvádějí, že mezi oběma zeměmi by měla být uzavřena "společná dohoda" o tom, jak naložit s uprchlíky, kteří se dostanou do Francie a chtějí azyl ve Velké Británii. Podle francouzských imigračních úřadů bylo urychleno vyřizování žádostí o azyl ve Francii a těm, kterým azyl nebyl udělen, budou deportováni zpět.

Než se dohodnou politici na obou stranách Kanálu, nejvíc trpí přístavní město Calais. Jeho starosta řekl, že se město stalo britským rukojmím, protože utečenci nechtějí azyl ve Francii a všichni požadují pouze vstup do Británie.

Zdroj: bbc.com

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace