Americký prezident věří elektromobilitě. Jeho administrativa chce do ní nalít velké finanční prostředky

Americký prezident věří elektromobilitě. Jeho administrativa chce do ní nalít velké finanční prostředky
Autor: flickr.com (CC BY 2.0)
11 / 04 / 2021, 18:00

Nově zvolený americký prezident Joe Biden chce do elektromobility investovat značné částky a přimět tak značnou část Američanů, aby přesedlali právě na elektrické automobily.

Okolo 2% nových aut na amerických silnicích mají elektrický pohon. Předpokládá se, že do roku 2030 se podstatně zvýší počet elektrických aut, a až polovina z prodaných nových vozů bude elektrická.

Americký prezident očividně elektromobilitě také věří a jeho administrativa hodlá do elektromobility investovat poměrně velkorysé částky. Bidenova administrativa nedávno zveřejnila plán na investování 174 miliard dolarů po dobu 8 let do průmyslu s elektrickými auty. Biden chce přimět velkou část americké populace, aby přesedlala právě na elektrické vozy.

Zmíněné finanční prostředky pak pomohou mimo jiné postavit 500 000 nabíjejích stanic pro elektrické automobily během příštích let. Mají vzniknout nové továrny na výrobu elektrických vozů, dojít k podpoře domácího dodavatelského řetězce s typem těchto aut. Do roku 2030 by tak mohlo být 270 milionů amerických vozů už na elektrický pohon.

Zároveň chce Biden pomocí průmyslu s elektrickými vozy šetřit životní prostředí. Americký sektor dopravy je totiž největším zdrojem skleníkových plynů v zemi. Americká auta a nákladní vozy vyprodukují 60% zmíněných plynů. Elektrická auta jsou naopak šetrná k životnímu prostředí, protože během jízdy nevypouštějí výfukové plyny.

 

Zdroj: vox.com

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace