Ekologičtější postupy v letectví - Safran a Bell spolupracují na iniciativě udržitelného leteckého paliva

Ekologičtější postupy v letectví - Safran a Bell spolupracují na iniciativě udržitelného leteckého paliva
Autor: Jason Reina; CC BY-SA 4.0|Popisek: Bell 505
21 / 03 / 2022, 15:00

Společnosti Safran Helicopter Engines a Bell Textron Inc., dceřiná firma Textron Inc., oznámily spolupráci, jejímž cílem je zjistit technickou výkonnost a ekonomické dopady udržitelného leteckého paliva (SAF) na provoz vrtulníků Bell 505 s motorem Arrius 2R. Společnosti Bell i Safran Helicopter Engines následně vyhodnotí získané údaje, a dále posoudí možné přínosy spojené s využitím tohoto paliva, kterémá mimo jiné pomoci leteckému průmyslu dosáhnout vytyčených cílů v oblasti snižování emisí uhlíku.

Bruno Bellanger, výkonný viceprezident pro programy společnosti Safran Helicopter Engines, řekl: „Do udržitelného leteckého paliva vkládáme velkou důvěru, protože přispívá k výraznému snížení emisí CO2. Naše vrtulníkové motory, včetně Arria 2R, jsou certifikované pro provoz s až 50% SAF v palivové směsi. Jsme tedy plně připraveni pomoci všem provozovatelům vrtulníků Bell 505 po celém světě při přechodu z konvenčních fosilních paliv na SAF."

„V Bellu se zasazujeme o používání SAF jako o jednu z mnoha zásadních změn v leteckém průmyslu, které sníží emise uhlíku při provozu rotorových letadel," řekl Doug May, viceprezident Customer Experience a dodal: „Spolupráce se SafranHelicopterEngines nás velmi těší. Díky ní získáme komplexní data o SAF. Ty poslouží jako podklad pro budoucí technologie a provoz letadel a v konečném důsledku podpoří ekologičtější postupy v letectví.“

Celá řada motorů společnosti Safran je již certifikována pro provoz na 50% SAF. Cílem je v nadcházejících letech certifikovat používání 100% SAF, což povede ke snížení emisí uhlíku během životního cyklu motoru až o 80 %. V roce 2021 provedla společnost Safran pozemní testování motoru Makila 2 poháněného 100% palivem SAF. Po testování následovaly úspěšné letové zkoušky.

Safran Helicopter Engines hodlá snižovat emise uhlíku ve svých závodech po celém světě tím, že ve všech svých zkušebních pracovištích zavádí právě palivo SAF. Od června loňského roku jej výrobce používá ve Francii, zpočátku tvořilo 10 % celkové spotřeby leteckého paliva, cílem je dosáhnout toho, aby SAF tvořil 50 % celé spotřeby do roku 2025. Nedávno ho společnost nasadila také ve svém britském závodě ve Farehamu.

Tisková zpráva

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace