Jak vybrat přívěs za auto?

Jak vybrat přívěs za auto?
14 / 06 / 2018, 17:30

Přívěsné vozíky za automobil mohou být pomocníkem nejen zahrádkářům, chalupářům, ale i podnikatelům. Převézt štěrk, písek na stavbu, ale i automobil nebo zvířata není problém. Na trhu je široký výběr hobby i profesionálních přívěsů. Při výběru hraje hlavní roli účel, k jakému bude zákazník vozík využívat. Jaký přívěs potřebuji, k čemu ho budu využívat, jak těžký bude náklad nebo jakou výbavu pořídit?

Na hmotnosti a druhu převáženého nákladu závisí volba velikosti i konstrukce. Důležité jsou nejen rozměry nákladu, ale i stabilní rozložení jeho váhy. Pro delší náklad je vhodné zvolit delší přívěs s předním otvíracím čelem. Zákazník se může orientovat také podle ložných ploch. Ty nejčastější mají rozměry 1100 x 2060 mm, 1250 x 2060 mm a 1250 x 2500 mm. Ohled musíme ale brát také na možnosti parkování a pohodlnou manipulaci.

Nejčastější volbou zákazníků bývají univerzální vozíky. „Zejména běžný valníkový přívěs je nejrozšířenější, prodává se nejvíce. Tvoří kategorii lehkých a rozměrově kompaktních přívěsů za auto. Zákazník si pak podle svého využití vybírá správnou velikost, vybavení nebo řeší pevnost bočnic. Ty mohou být plechové, překližkové nebo hliníkové – od nejlehčích po nejpevnější,“ uvádí Petr Ostrý, jednatel společnosti Agados, která ročně prodá okolo 30 tisíc vozíků. Každým rokem také stoupá zájem o přepravníky aut, přívěsy na přepravu zvířat, skútrů a další speciály.

Důležitá je nejen velikost, ale i váha vozíku. Podle ní se rozhodnete, zda musí být přívěs nebrzděný nebo brzděný. Nebrzděný vozík je sice levnější, ale uveze obvykle náklad pouze do 500 kilogramů. Vyšší bezpečnost jízdy zajistí brzděný vozík, ten totiž auto před sebou netlačí. Nemůžeme zapomínat ani na to, kolik utáhne naše auto. Každý kupující by se měl podívat do technického průkazu svého vozu, jakou povolenou hmotnost může za svým autem tahat. Vozidlo musí být vybaveno připojením na elektroinstalaci se 7 nebo 13 pólovou zásuvkou.

Hobby nebo profi?

Velký rozdíl je mezi hobby a profesionálními vozíky. Profi přívěs obyčejně bývá z kvalitní vodovzdorné překližky a má svařovaný rám. Často jde o speciální vozíky, které mohou táhnout velké stroje, těžký náklad nebo i auta.

Zkonstruovali jsme například přívěs pro monopost Formule 1 týmu McLaren. ZOO ve Dvoře Králové nad Labem si u nás zase objednala transportér pro přepravu žiraf. Tým automobilového závodníka Tomáše Ouředníčka si nejen pro svoji dakarskou pouť u nás nechal vyrobit na míru přepravník pro závodní speciál. Jsme aktivní i ve vojenském sektoru a bezpečnostních složkách u nás i v zahraničí. V našem portfoliu je řada speciálních projektů, např. mobilní polní kuchyně,“ dodává Petr Ostrý.

                                                                         Jaká výbava se nabízí?

Výbava k přívěsům záleží na preferencích zákazníka. Vybavení může zahrnovat plachty, víka nebo úchyty, které zafixují převážený náklad. Opěrné nohy zase pomáhají při vykládání přívěsu. Důležitá jsou i kola. Přívěs s koly vedle ložné plochy je více stabilní. Dále je možné si pořídit držáky rezervních kol, rezervní kola, když jezdíte do náročnějších terénů a potřebujete mít jistotu, že rezervu budete mít vždy po ruce.

                                                    Co a jakým způsobem správně na vozíku převážet?

Pokud chcete převážet sypké materiály jako např. písek nebo mulčovací kůru, je ideální využít sklopných přívěsů pro lepší manipulaci. V nabídce jsou sklopné přívěsy s hydraulickým zvedáním, s ručním heverem nebo pouze manuálně sklopné.

V případě převážení strojů je dobré přívěs dovybavit upínacími oky, u některých přívěsů jsou přímo ve standardním provedení. K těmto okům pak náklad jpřipevníme pomocí kurtů.

Pokud chcete na vozíku převážet např. motocykl, loď nebo cokoliv neobvyklého, existuje široká nabídka speciálních přívěsů pro tyto účely.

                                                             Jak rychle můžeme s vozíkem jet?

Přívěsy českého výrobce Agados jsou schválené s konstrukční rychlostí 130 km/hod. Tuto skutečnost ocení zejména řidiči často jezdící po dálniční síti. 

                                                      Jaké řidičské oprávnění na přívěs potřebujeme?

Pro tahání přívěsů do celkové hmotnosti 750 kg a do 3500 kg (kategorie O1 a O2) je nejdůležitější definice řidičských oprávnění B, B96 a B+E:

§ 80a (1) Do skupiny

f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti

1. nepřevyšující 750 kg,

2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3500 kg nebo

3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3500 kg, ale nepřevyšuje 4250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu,

k) B+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3500 kg, rozšířeným rozsahem se rozumí řidičské oprávnění B96.

Více informací naleznete na www.agados.cz

Agados působí na trhu od roku 1992. Společnost se dlouhodobě vypracovala na pozici největšího českého výrobce přívěsných vozíků v České republice a je současně jedním z největších evropských výrobců přívěsů do 750 kg a do 3500 kg. Agados je jedničkou na trhu jak v oblasti profesionálních universálních přívěsů, tak i přívěsů vyráběných zákazníkům „na míru“. V nabídce má Agados širokou škálu brzděných i nebrzděných přívěsů,  různých rozměrů, které se mohou lišit nejenom použitými materiály, ale i možnostmi využití. Agados automaticky zajišťuje i kompletní servis svých výrobků a prodej autorizovaných náhradních dílů. Firma sídlí ve Velkém Meziříčí a prostřednictvím svých poboček a prodejců je zastoupena po celé ČR i ve většině evropských zemí. Jednatelem Agados je Petr Ostrý, člen představenstva Sdružení automobilového průmyslu.

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace