Mazda oznámila, že MX-30 půjde na americký trh tento podzim

Mazda oznámila, že MX-30 půjde na americký trh tento podzim
Autor fotografie: Vauxford, CC BY-SA 4.0|Popisek: MX-30
17 / 04 / 2021, 17:00

Mazda oznámila, že MX-30 půjde na americký trh tento podzim.

O prvním sériovém elektromobilu z dílny známé japonské automobilky jsme hodně slyšeli již v roce 2019, kdy byl vůz poprvé představen na tokijské motoristické show. Od té doby si auto dokázalo získat poměrně značnou popularitu a umístilo se v top 10 nejprodávanějších vozů v Evropě za rok 2020.

                                 

                                                                        Video: YouTube
Nyní Mazda oznámila, že američtí zákazníci se mohou těšit na crossover MX-30 již tento podzim, kdy vůz dorazí do Kalifornie. Jeho cena má činit přes 30 000 dolarů.

Délka městského crossoveru činí 4395 mm, šířka 1795 mm, elektromotor má výkon 106 kW a kapacita lithium-iontové baterie činí 35,5 kWh. Z nuly na 100 km/h se vůz dostane za 9,7 sekund.

Když se zaměříme na dojezd vozu, ten není ve srovnání s ostatními příliš velký, spíše skromný, jen 210 km na jedno nabití. Nicméně je třeba dodat, že je to právě dojezd, který je pro mnoho zákazníků tím klíčovým parametrem pro koupi elektrického vozu.

Objevily se spekulace, že Mazda bude chtít v rámci amerického trhu vůz osadit výkonnější baterií, ale k tomu zřejmě nedojde. Na druhé straně to Mazda chce vykompenzovat výbornými jízdními vlastnostmi, intuitivní ovladatelností, prostorností a komfortem. MX-30 je koncipován tak, aby uspokojil potřeby rodin i jednotlivců v městském prostředí. Tak uvidíme, zda se jí podaří v této ,,politice" uspět.

 

Zdroj: electrek.co

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.