Propad automobilového průmyslu dopadá i na Teslu? Dočasný stop výroby Modelu 3

Propad automobilového průmyslu dopadá i na Teslu? Dočasný stop výroby Modelu 3
Autor fotografie: Pixabay|Popisek: Tesla
25 / 02 / 2021, 19:15

Společnost Tesla dočasně pozastavuje výrobu svého Modelu 3, chybí ji počítačové čipy.

Tesla se rozhodla dočasně pozastavit výrobu svého Modelu 3 a rovněž Modelu Y, informoval server autoblog.com. Americká společnost oznámila pracovníkům na výrobní lince ve městě Fremont v Kalifornii, že dochází k pozastavení výroby do 7. března.

Zatím Tesla oficiálně neoznámila, z jakého důvodu ke zmíněnému kroku přistoupila, nicméně  v lednu vyšlo najevo, že čelí dočasnému dopadu souvisejícím z globálního nedostatku počítačových čipů, způsobeného probíhající koronavirovou pandemií. Kolik Tesla na dočasném pozastavení výrobní linky prodělá, zatím není známo.

Z továrny ve Fremontu vyjede ročně 500 000 Modelů 3 a Modelu Y. Tesla i přesto věří, že bude v tomto roce s prodeji svých vozů úspěšná. Společnost, která má výrobní kapacity i v Číně, předpokládá, že může zvýšit roční prodeje o více než 50% tento rok.

S podobnými problémy jako Tesla se nyní potýkají další světoví hráči jako například General Motors, Volkswagen či Ford kvůli nedostatku čipů. Proto nejen oni musejí dočasně zavírat své montážní linky, nebo pozastavit výrobu.

Model Y na jedno dobití ujede až 480 km, z nuly na 100 km/h zrychlí nejvýkonnější verze na 3,5 sekund, maximální rychlost pak činí 240 km/h. Technicky pak auto vychází právě z Modelu 3. Ten umí zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy, maximální rychlost činí 261 km/h a jeho dojezd na jedno nabití 580 km.

 

Zdroj: Autoblog.com 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.