Tesla Motors chce postavit v Šanghaji továrnu na elektrická auta

Tesla Motors chce postavit v Šanghaji továrnu na elektrická auta
Autor: flickr.com (CC BY-SA 2.0) |Popisek: Tesla Motors
29 / 06 / 2017, 14:30

Tesla Motors chce expandovat na čínský trh s dostupnými elektrickými auty.

Americká automobilka Tesla Motors vážně uvažuje nad tím, že postaví svou továrnu na elektrická auta v čínské Šanghaji. Byla by to pro společnost první továrna v Číně vůbec.

Vedení kalifornské automobilky si od tohoto kroku slibuje, že posílí značku na jednom z největším trhu světa a zároveň podpoří i čínskou pozici jakožto výrobce automobilů poháněných elektřinou. Tesla Motors vydala minulý týden prohlášení, v němž zmiňuje fakt, že potřebuje vybudovat více ,,zámořských" továren, ze kterých by vyjížděly elektrické vozy cenově dostupné. Americká automobilka si pro svou další expanzi vybrala právě Čínu, která zatím razí politiku vysokých cel pro importovaná auta.

,,Tesla v současné sobě zjišťuje se šanghajskou vládou možnosti vybudování továrny v tomto regionu, která by sloužila čínskému trhu. Tesla je hluboce vázána na čínský trh. Společnost pokračuje ve vyhodnocování možné výstavby továren na celém světě, které by byly prospěšné pro místní trhy," prohlásil tiskový mluvčí Tesly Motors.

Mluvčí se také zmínil o tom, že v současné době většina produkce Tesly zůstává v USA, nicméně společnost potřebuje postavit místní továrny nejen v Číně, ale i v jiných zemích, aby se zajistila cenová dostupnost aut pro trhy, jimž továrny slouží.

Server Bloomberg již dříve uvedl, že Tesla a příslušné šanghajské úřady již podepsaly předběžnou smlouvy o vybudování továrny. Přesto to neznamená, že továrna bude skutečně v Šanghaji postavena. Takový projekt vyžaduje podle čínských zákonů, aby si Tesla našla v zemi partnera formou joint venture. V Číně je totiž nyní běžné, že velké zahraniční automobilkymají v zemi svého lokálního partnera.

Další překážku pak může představovat i nedávné oznámení, že Čína nebude vydávat obchodní licence na výrobu aut, které zahrnují i vozy na elektřinu. Tesla tuto licenci, která je nutná pro proniknutí na čínský trh, nemá. Je však možná vytvořit ,,alianci" s místním partnerem, která ji vlastní.

 

Zdroj: washingtonpost.com

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace