Tesla znovu zvýšila cenu svého Modelu Y

Tesla znovu zvýšila cenu svého Modelu Y
Autor fotografie: Kevauto, CC BY-SA 4.0|Popisek: Tesla Model Y
29 / 06 / 2021, 18:00

Model Y od Tesly bude znovu o něco dražší.

Pokud bude mít zákazník zájem o koupi Modelu Y Long Range, bude si muset o něco připlatit. Tesla oznámila v únoru tohoto roku, že udělala několik změn na Modelu Y a Modelu 3, co se týče cenové politiky. Ceny automobilů se nejprve snížily. Další změny byly provedeny v březnu, nicméně cena za Model 3 se zvýšila. V dubnu se učinily další drobné změny a cena za Model 3 a Model Y se znovu zvýšila, přičemž další zdražení se realizovalo na začátku května.

Cena za Model 3 se stabilizovala, ale Tesla se rozhodla na začátku tohoto měsíce provést ještě menší cenovou úpravu u Modelu Y, kdy došlo ke zdražení o 500 dolarů. Cena Modelu Y tak nyní činí 52 990 dolarů.

Nelze hovořit celkově o citelném zdražení, nicméně před několika měsíci si mohl zákazník koupit auto za zhruba 50 000 dolarů. Zdražení přichází zejména jako důsledek nedostatku čipů, čímž byl automobilový průmysl jako celek významně postižen.

Dojezd Modelu Y Long Range činí 506 km, výkon baterie je 258 kW, SUV může dosáhnout maximální rychlosti 217 km/h.

V březnu 2020 se začala auta dodávat na americký trh, později v témže roce pak na kanadský a mexický trh. Tesla má v plánu smontovat Modely Y v továrně Giga Shanghai, která je využívaná pro výrobu elektromobilů Tesla pro čínský trh, a také v berlínské továrně.

 

Zdroj: electrek.co

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.