GFI Software: 5 klíčových parametrů efektivní archivace firemní elektronické pošty v roce 2020

GFI Software: 5 klíčových parametrů efektivní archivace firemní elektronické pošty v roce 2020
24 / 01 / 2020, 08:00

Společnost GFI Software, dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích, uvedla, že striktní regulační požadavky a další nárůst elektronické komunikace zvýší v roce 2020 nároky na archivaci firemních e-mailů. Letos by mělo být podle společnosti Statista zasláno a přijato globálně více než 300 miliard e-mailů každý den, z čehož zhruba 130 miliard tvoří obchodní elektronická pošta. Každoročně přibývá firemních e-mailů o cca 3 %.

Nutnost archivovat firemní elektronickou poštu požadují například v USA obecné zákony typu Sarbanes-Oxley plus nařízení zaměřená specificky na odvětví jako třeba HIPAA ve zdravotnictví. V České republice má každá firma povinnost mít plnou kontrolu nad smazanými a archivovanými e-maily díky evropskému nařízení GDPR či vyplývá z lokálních požadavků na uchovávání finančních a účetních dokumentů po dobu až 10 let. Vzhledem k tomu, že uživatelé v řadě zejména SMB firem důležité dokumenty často nechávají pouze ve formě e-mailových příloh, je životně důležité obchodní elektronickou poštu spolehlivě a důvěryhodně archivovat.    

Jaké parametry je třeba při výběru řešení zvažovat:

1) Uživatelská přívětivost – Účelem archivačního řešení je spolehlivě uložit e-maily, a rychle je nalézt a zobrazit na PC i mobilních zařízeních bez nutnosti podpory IT oddělení;

2) Propojení s více poštovními servery – nárůst elektronické komunikace znamená, že stále více organizací potřebuje dva a více poštovních serverů a kompatibilitu s více e-mailovými klienty;

3) Off-line přístup na archivační server – V případě výpadku poštovního systému či konektivity by uživatelé měli stále mít přístup k historii svých emailů za účelem zachování obchodní kontinuity;

4) Efektivní celkové náklady – Řešení by mělo zvýšit celkovou efektivitu formou nižších nákladů na ukládací prostor, vyšší produktivity uživatelů a minimalizace rizik vyplývajících ze ztráty důležitých e-mailů;

5) Dodržení regulačních nařízení – S využitím automatizované archivace, kontroly nad uloženými daty, a záznamu logů událostí pro splnění případných auditních požadavků.   

 

„I průměrná SMB společnost dnes denně generuje desítky až stovky megabytů nových e-mailů, které zaplňují a zpomalují jejich poštovní servery,“ řekl Zdeněk Bínek, zodpovědný za prodej GFI Software v ČR a na Slovensku. „Oddělené archivační řešení typu GFI Archiver zásadně ulehčuje e-mailovému provozu a přitom poskytuje významné výhody vyšší pracovní produktivity a schopnosti dostát stále náročnějším regulačním požadavkům.“

GFI Archiver umožňuje IT administrátorům archivovat, ukládat a vyhledávat interní i externí elektronickou poštu, souborové přílohy a data z kalendářů v jednom centrálním, zabezpečeném úložišti. GFI Archiver dokáže dále spolupracovat s aplikacemi Office 365, Google Apps a s e-mailovými servery Windows Server včetně platforem Hyper-V a VMware. Řešení je dostupné v rámci předplatného modelu GFI Unlimted. V České republice se k jeho zákazníkům řadí například Česká národní banka či Celní správa ČR.

 

O GFI

Společnost GFI Software vyvíjí špičková IT řešení umožňující podnikům monitorovat, spravovat a chránit své sítě s minimálními potřebami administrace. GFI podporuje komunikační a bezpečnostní platformy u desítek tisíc svých zákazníků s využitím řešení pro zabezpečení sítí, webový monitoring, antispam, patch management, správu zranitelnosti, faxování a archivaci. GFI prodává své produkty prostřednictvím globální sítě tisíců prodejních partnerů. Společnost je držitelem řady ocenění a certifikátů včetně certifikátu Microsoft Gold ISV Partner. Více o GFI Software naleznete na //www.gfi-software.cz nebo  //www.gfi.com.

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace