Narkomané a nezodpovědní řidiči ohrožují děti v centru Ústí nad Labem

Narkomané a nezodpovědní řidiči ohrožují děti v centru Ústí nad Labem
Autor fotografie: archiv redakce|Popisek: Narkomané v centru Ústí: tikající sociální a bezpečnostní bomba
21 / 02 / 2018, 07:00

Bývalým královským městem Ústí nad Labem hýbají emoce. Na vině je kromě chování narkomanů navštěvujících K- centrum, umístěné na základě kritizovaného rozhodnutí přímo v centru města poblíž mateřské školky, také stále více agresivní chování zdejších řidičů, ohrožujících chodce na přechodech. Situace došla tak daleko, že lidé začali psát petice a bombardovat jimi ústecký magistrát.

Na jednu z těchto petic k zajištění bezpečnosti uživatelů a zaměstnanců knihovny a k zajištění nerušeného užívání služeb Severočeské vědecké knihovny v Ústí nad Labem, Mateřské školy Centrum, Českého rozhlasu Sever, Kožního sanatoria a blízkého okolí K-centra ve Velké Hradební zareagovala primátorka Ústí Věra Nechybová. „Stejně jako občané, i vedení města vnímá umístění spolku Drug-out, tedy K-Centra ve středu města v blízkosti mateřské školky a knihovny jako nešťastné,“ tvrdí primátorka. Jakékoliv pochybení své i radnice ale odmítá. „Se zástupci této organizace jsme jednali s prosbou, zda by nezvážili její přemístění do jiné části města. Spolek Drug-out sídlí v objektu, který je ve vlastnictví soukromých osob a ze strany města není možné legálně-právní cestou jeho přemístění do jiné lokality,“ tvrdí primátorka.

psali jsme: Miliony obyvatel ČR v riziku návyku na drogy!

Vedení město se aspoň rozhodlo pro zabezpečení kolabující bezpečnosti a veřejného pořádku v lokalitě kolem narkocentra velet sem více hlídek městské policie. Ty mají za úkol aktivně perlustrovat osoby, které by se zde vyskytovaly při protiprávním jednání, např. dodržování veřejného pořádku a čistoty nebo ohrožování bezpečnosti dětí či návštěvníků knihovny nebo novinářů z Českého rozhlasu. Kromě hlídek městské policie, která spadá pod primátorku, se má na lokalitu zaměřit více i státní policie. Vedení města chce také umístit v krizovém prostoru kameru, připojenou na operační dispečink městské policie. Jenže to by nebylo Ústí, aby něco fungovalo tak, jak má. „Termín instalace kamery je odvislý od prořezu keřů a stromů v oblasti, které se nacházejí na pozemcích různých vlastníků. Tito byli vyzváni, aby prořez provedli v co možná nejkratším termínu, aby kamera mohla být namontována a být využita v celém rozsahu,“ sdělila primátorka Věra Nechybová. Jinými slovy: až se soukromí majitelé rozhoupou, bude na zločince a narkomany vidět. Dříve ale ne. A to může v ústeckých reáliích trvat klidně i několik měsíců a možná i let. 

Podobně dlouho bude možná trvat i už několik roků se permanentně zhoršující bezpečnostní situace v dopravě na páteřní komunikaci přes ústeckou Severní Terasu. „Bydlím tady kousek nad nemocnicí čtyři roky a jen za tu dobu tady od zastávky Sociální péče po kruháč na Bukově zemřeli nejméně tři lidé a několik dalších bylo zraněno. A lidé tady před řidiči, co si myslí, že přechod není zeď, musí dennodenně uskakovat i na přechodu u nemocnice. Školáci každé ráno u zastávky Sociální péče někdy kličkují doslova jako králíci bez ohledu na to, řidič je povinen dát až na pár výjimek daných zákonem na přechodu chodci přednost,“ tvrdí J. Ž. ze Severní Terasy.

Podle něj na tato rizika ohrožení bezpečnosti chodců upozornila policii i magistrát už řada občanů, navrhovala se třeba dopravně stavební opatření ke snížení rychlosti, ale úřady i policie prý nic neudělali. „Víte, jak se říká Ústí? Laboratoř zločinu. Tady se prostě čeká, až se stane něco někomu důležitému, ale na oběti obyčejných lidí se tady kašle. Až poteče krev nějakého politika nebo papalášského synka, to možná naše politiky a policejní bafuňáře rozhejbá, do té doby se ale tady nic dít nebude,“ soudí muž. Své jméno nechce říci z obav, aby se mu ústecká policie nebo radnice za jeho názor nemstily, nebo aby podle jeho slov schválně nepřehlížely, kdyby si na něho pro jeho slov chtěl posvítit nějaký silniční pirát s ústeckou registrační značkou. Redakce Security magazínu ale jeho totožnost dobře zná. Shodou okolností před několika dny nárůst počtu obětí chodců po střetech s vozidly přiznaly i zveřejněné policejní statistiky za leden.

psali jsme: Video: Drony pašují do britských věznic telefony i drogy

Ústečan také kritizuje rozestavení hlídek městských strážníků na některých přechodech, velených vždy mezi 7.30 – 8.00 pro střežení dětí jdoucích do školy. „Zatímco o kus dál stojí dva na obyčejné a klidné dvouproudovce, tady na rušné čtyřproudovce Sociální péče je ještě nikdo nikdy neviděl. Asi to sem má ústecký šedý mor (přezdívka pro zdejší strážníky a strážnice MP - pozn. red.) ze svých vyhřátých služeben daleko,“ říká ironicky J.Ž.

Ať tak či tak, časté srážky vozidel s chodci dobře dokumentují pomníčky podél silnice. To vše z ulic Božtěšická a na ni navazující Sociální péče dělá jednu z nejvíce rizikových a nejnebezpečnějších městských komunikací v České republice.

Nepřehlédněte na Security magazínu:  Defence - tanky, lodě,  letadla, obrněné vozy. Jaké jsou nejnovější trendy ve zbrojním a obranném průmyslu? S námi víte více

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.