F-35 náchylná na kybernetické útoky
foto: Lockheed Martin/Ilustrační foto F-35C
To, že software stíhačky 5. generace má stále nedostatky, radar potřebuje po 4 hodinách restartovat a mnoho dalších nepříjemných věcí se dozvěděl americký podvýbor na Capitoll Hill.
Software a kybernetické bezpečnostní nedostatky u stroje Lockheed Martin F-35 Lightning II Joint Strike Fighter patří mezi přetrvávající nedostatky, které stále sužují program. A to přesto, že se USA chystají zvýšit produkci. Řekl to americkým zákonodárcům během slyšení jeden ze špičkových testerů zbraní Pentagonu.
"Omezené a neúplné testování počítačové bezpečnosti F-35 k dnešnímu dni, odhalilo nedostatky, které nemohou být ignorovány," řekl Michael Gilmore, ředitel bojové testování, během slyšení v podvýboru taktických vzdušných a pozemních síl.
Mimo to software podporující AESA radar Northrop Grumman AN / APG-81 není dostatečně stabilní pro boj, podle Gilmorova svědectví. Radar musí být restartován jednou za čtyři hodiny letového času, uvádí se v prohlášení. Americké letectvo uvedlo, že vyřešení tohoto problému zůstává jeho hlavním cílem, než bude moci dovolit nasazení F-35 v boji.
Programový manažer Pentagonu pro F-35, generálporučík Christopher Bogdan, který také svědčil před podvýborem, uznal, že problémy se softwarem jsou vážnou potíží.
"Naším nejvýznamnějším technickým problémem je rozvoj a integrace softwaru mise," řekl. Každé letadlo má v sobě asi 8 milionů řádků kódu, dodal.
Sean Stackley, asistent tajemníka amerického námořnictva se shodl s Gilmorem a Bogdanem ve své písemné výpovědi s tím, že stabilita softwaru během letové zkoušky byla problém. Kromě toho, praskání v křídlech F-35C po příliš málo letových hodinách zůstává také problémem.
Zdroj: IHS Jane´s
Tagy