Zákazníci chtějí automatizaci rutinních nákupů a relevantní výběr produktů

Zákazníci chtějí automatizaci rutinních nákupů a relevantní výběr produktů
11 / 12 / 2019, 07:30

Smartphony mění nejen způsob, jak nakupujeme, ale také způsob, jakým o nakupování uvažujeme.

Podle studie společnosti Ericsson bude v dalších letech nakupování prostřednictvím chytrých telefonů celosvětově narůstat. Celkem 43 % uživatelů, kteří k nákupu používají smartphone, takto nakupuje pravidelně každý týden. Až 67 % z nich telefonem také pravidelně platí v obchodě.

Ukazuje se, že spotřebitelé často tráví výběrem produktu více času než jeho skutečným používáním. Z tohoto důvodu si 48 % nakupujících přeje při nákupním rozhodování vidět pouze relevantní položky. Potřeba eliminace výběru je jedním z hlavních posunů nákupního chování. Celkem 47 % uživatelů, kteří využívají smartphone k nákupům, by uvítalo službu, která bude monitorovat a automaticky doplňovat zásoby věcí každodenní spotřeby. Až 63 % z nich si myslí, že v budoucnu bude mít většina lidí nákupního asistenta, od něhož uvítají pomoc s porovnáváním cen nebo usnadnění nákupního rozhodování.

To však platí pouze v případě rutinního nákupu. Až 60 % zákazníků se shoduje na tom, že jim nakupování způsobuje radost a 53 % navíc dokáže strávit hodiny prohlížením produktů, které je zajímají.

Přestože se obrazovky chytrých telefonů v posledních letech výrazně zvětšily, stále jsou jedním z úskalí on-line nákupů a pravděpodobně také důvodem, proč nejaktivnější zákazníci, kteří nakupují prostřednictvím smartphone, mají zájem při nákupu využívat virtuální realitu. Celkem 69 % uživatelů AR a VR si myslí, že tato technologie poskytne chytrým telefonům všechny výhody obchodů.

Hlavní výhodou on-line nákupů je flexibilita a pohodlí, které oceňuje 66 % zákazníků. Celkem 36 % zákazníků se dokonce domnívá, že kamenné obchody by měly nabízet nižší ceny, aby mohly konkurovat on-line nákupům, téměř okamžitým dodávkám, bezproblémovému vrácení produktu a odborné asistenci.

Je pravděpodobné, že podoba a role kamenných obchodů projde změnou. Stále větší důraz bude kladen na zákaznickou zkušenost, osobní kontakt a přístup. Sociální aspekt nakupování totiž nejspíš jen tak nezmizí. Celkem 40 % uživatelů, kteří nakupují prostřednictvím smartphone připouští, že často chodí do nákupních center, aby se potkali s přáteli.

 

O společnosti Ericsson

Ericsson je předním mezinárodním dodavatelem telekomunikačních technologií a služeb. Prostřednictvím řešení, fungujících v reálném čase, vytváří propojenou společnost (Networked Society), která umožňuje studovat, pracovat a svobodněji žít v udržitelných společnostech po celém světě. Nabídku firmy Ericsson tvoří služby, software a infrastruktura informačních a komunikačních technologií, určených telekomunikačním operátorům a jiným odvětvím. V současnosti se v sítích od společnosti Ericsson uskutečňuje více než 40 % celosvětové mobilní komunikace, společnost zajišťuje servis sítí s více 2,5 miliardami uživatelů. Více informací naleznete na www.ericsson.com.

 

 

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace