Americká jaderná ponorka ,,u ledu". USS Boise čeká na opravy a nutnou modernizaci už přes tři roky

Americká jaderná ponorka ,,u ledu&quote;. USS Boise čeká na opravy a nutnou modernizaci už přes tři roky
Autor: flickr.com (CC BY-ND 2.0)|Popisek: Ponorka USS Boise
30 / 09 / 2020, 16:00

Ponorka USS Boise z třídy Los Angeles již přes tři roky čeká na opravu, což dokladuje problémy, které má námořnictvo s nedostatkem opravárenských kapacit.

V nedávném článku jsme informovali o tom, že US Navy sužují problémy s nedostatkem opravárenských kapacit, které nabyly chronického rázu. Dokladem tohoto tvrzení budiž příklad americké jaderné ponorky USS Boise, která již přes tři roky čeká na opravu a modernizaci.

Tato ponorka se vrátila z poslední hlídkové činnosti v únoru 2017 a od té doby neabsolvovala žádnou akci. Boise tak stále čeká na provedení oprav, údržbářských prací, modernizaci a dalších nezbytných kroků, aby mohla vyplout opět na moře.

Plán byl takový, že na ponorce budou nezbytné opravy provedeny v roce 2019, nicméně toto datum vzalo zasvé. Před několika dny pak bylo oznámeno, že práce na ponorce začnou a uvedena byla také částka, která se do Boise investuje - zhruba 355 milionů dolarů na opravy, modernizaci, údržbářské a další související práce. O celý proces se má postarat loděnice Huntington Ingalls, o čemž informoval server Defence News.

Podle webu Naval Technology pak Boise již před časem opustila Norfolskou námořní loděnici a přesunula se do loděnic Huntington Ingalls. Nyní by se tak Boise už měla přece jen dočkat. Počítá se s jejím dalším nasazením, ale podle serveru National Interest to nebude minimálně do května 2023, protože celý proces bude trvat déle.

USS Boise je jadernou ponorkou třídy Los Angeles, která vstoupila do služby v roce 1992. Vývoj ponorek této třídy začal zkraje 70. let a celkem v ní bylo mezi lety 1972-1996 62 plavidel, přičemž většina z nich slouží v americkém námořnictvu dodnes a zároveň činí z ní nejpočetnější třídu ponorek na světě. Poslední ponorkou ve třídě Los Angeles je Cheyenne (SSN-773), která byla zařazena do služby v září 1996.

První ponorka Los Angeles (SSN-668) byla uvedena do služby v roce 1976. Tempo stavby ponorek třídy Los Angeles bylo přizpůsobeno podmínkám studené války, a tak světlo světa spatřily průměrně 3-5 ponorek ročně. Je však nutné si uvědomit, že označení zbraňového systému neodpovídá jeho skutečné bojové kapacitě. Ponorky Los Angeles dnešního dne jsou jiné systémy než ty z roku 1976, stejně jako proběhla evoluce například u letounů F-16 nebo hlavního bojového tanku Leopard. 

 

Zdroj: National Interest, Naval technology, Defense News, redakce

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace