Moskva chátrá na dně Černého moře, na břehu Bílého moře se už chystá jaderné monstrum

Moskva chátrá na dně Černého moře, na břehu Bílého moře se už chystá jaderné monstrum
Autor: By USN - ID:DN-SC-92-00846 / Service Depicted: Other Service, Public Domain|Popisek: Admiral Nachimov v dobách SSSR
24 / 04 / 2022, 14:30

Admiral Nachimov bude nejvýkonnějším povrchovým plavidlem ruského námořnictva, až bude pravděpodobně v roce 2023 dokončena jeho rekonstrukce.

Potopení Moskvy 14. dubna bylo velkou ranou pro celé ruské námořnictvo. Po požáru způsobeném úderem ukrajinských protilodních střel Neptun a následném potopení, zbyly Rusku pouze dva křižníky třídy Slava. Jedna z nich, loď Severní flotily Maršál Ustinov, v současné době pluje ve Středozemním moři, ale nemůže se dostat do Černého moře poté, co Turecko zablokovalo Bospor.

Rusko nemá náhradu za svou ztracenou černomořskou vlajkovou loď. V posledních desetiletích země nepostavila žádné nové velké křižníky, pouze fregaty a korvety. Do roku 2027 má ruské námořnictvo zahrnout deset nových fregat třídy Gorškov a 14 korvet třídy Stereguščij.

Video: YouTube

Rusko ale provádí zásadní modernizaci bitevního křižníku s jaderným pohonem Admiral Nachimov (Projekt 11442М.) 252 metrů dlouhý křižník třídy Kirov, který byl původně uveden do provozu v roce 1988, se má stát nejvýkonnějším hladinovým plavidlem ruského námořnictva.

Podle námořnictva bude loď připravena k plavbě v roce 2023. Časové plány se však opakovaně prodlužovaly a další zpoždění, jak je již v Rusku zvykem patrně budou. Admiral Nachimov o výtlaku více než 25 000 tun byl v srpnu 1999 zakotven v loděnici Sevmaš v Severodvinsku a od té doby je zde a probíhá zdlouhavá a přerušovaná rekonstrukce.

Podle loděnice Sevmaš je klíčová část rekonstrukce dokončena. Instalují se systémy podpory života a energie, stejně jako nové radiotechnické vybavení, raketové a dělostřelecké komplexy.

V únoru 2022 Sevmaš potvrdil, že je v procesu vytváření posádky pro nadcházející námořní zkoušky.

Rozsah probíhajících prací je obrovský a zbývá ještě mnoho udělat. Má být instalováno více než 5 000 kusů zařízení spolu s více než milionem různých položek. Dále bude instalováno asi 200 km potrubí a 1 800 km kabelů. Veškeré elektromontážní práce provádí společnost Arktika, informuje Sevmaš.

Rusko má tři plavidla třídy Kirov. Křižník Petr Veliky slouží v Severní flotile a očekává se, že tato loď projde modernizací, jakmile bude Admiral Nachimov připraven k službě v námořnictvu. Podle informací, které se objevily na různých fórech bude ale tato modernizace znatelně menšího rozsahu.

Modernizovaný bitevní křižník bude vybaven raketovými systémy Kalibr, Onyx a také novou nadzvukovou zbraní Zirkon, dále systémy Fort-M, Pantsyr-M, Paket-NK a Otvět.

Zdroj: The Barents Observer, Sevmaš

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace