Návrat ruského „prokletého“ letadlového křižníku na moře se opět odkládá

Návrat ruského „prokletého“ letadlového křižníku na moře se opět odkládá
Autor: Creative Commons 2.0 Generic Christopher Michel|Popisek: Admiral Kuzněcov
21 / 06 / 2022, 10:00

Podle informací zveřejněných na webu Военный Осведомитель 20. května 2022, budou dokončeny opravy ruské letadlové lodi Admirál Kuzněcov až v roce 2024.

Admirál Kuzněcov je letadlová loď (těžký letadlový křižník v ruské klasifikaci) sloužící jako vlajková loď ruského námořnictva. Byla postavena Černomořskými loděnicemi, jediným výrobcem sovětských letadlových lodí, v Nikolajevu v Ukrajinské sovětské socialistické republice (SSR) a spuštěna v roce 1985, plně funkční byla v ruském námořnictvu až od roku 1995.

Letadlová loď třídy Kuzněcov, sovětské označení Project 1143.5, je třída letadlových lodí provozovaná ruským a čínským námořnictvem. Lodě této třídy původně navržené pro sovětské námořnictvo využívají skokanský můstek ke startu vysoce výkonných konvenčních letadel v konfiguraci STOBAR. Konstrukce představovala významný pokrok v sovětském námořním letectví oproti letadlovým lodím třídy Kyjev, které mohly vypouštět pouze letadla VSTOL.

Loď může nést celkem až 18 dvoumotorových stíhacích letounů Su-33, 6 víceúčelových bojových letounů MiG-29K, čtyři námořní vrtulníky Ka-31 a dva námořní vrtulníky Ka-27.

Letová paluba je vybavena záchytnými lany. Dva pravoboční výtahy přepravují letadlo z hangáru na letovou palubu. Loď má posádku 1 690 námořníků a leteckou skupinu zahrnující 626 lidí.

Během téměř tří desetiletí ve službě ruskému námořnictvu Kuzněcov provedl jen několik krátkých nasazení ve Středozemním moři a Atlantiku, přičemž většinu svého času strávila loď v loděnicích kvůli opravám. Její průměrná doba plavby byla asi 15 dní v roce.

Zdroj: Navy Recognition

Tagy článku

SECURITY magazín je ve své tištěné podobě první a jediný český odborný časopis o komerční bezpečnosti a vychází od roku 1994. SECURITY magazín se orientuje především na profesionály v přímém výkonu služby v soukromých bezpečnostních agenturách a ve firmách, které poskytují technické bezpečnostní služby. Je určen také manažerům, kteří uvedené služby prodávají a řídí a bezpečnostním specialistům, kteří bezpečnostní služby nakupují v soukromém i státním sektoru. Zkušenosti a informace v SECURITY magazínu jsou ale určeny i laické veřejnosti, potenciálním zákazníkům, kteří o bezpečnosti velmi často mluví a ne vždy jí rozumí nebo chápou její specifika. SECURITY magazín chce tradiční spoluprací s akademickým prostředím a experty v oboru dokázat, že komerční bezpečnost je multioborová disciplína, úzce propojená požadavky norem a předpisů a je v mnoha ohledech založena na moderních vyspělých technologiích, které mohou instalovat a provozovat pouze vzdělaní specialisté.

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace