foto: public domain/B-1 Lancer
17 bombardérů B-1 Lancer bude v roce 2021 vyřazeno ze služby, potvrdila ve svém prohlášení společnost Boeing, výrobce letounu.
Americké letectvo hodlá vyřadit 17 nejstarších bombardérů B-1 Lancer ze služby, potvrdila ve svém prohlášení společnost Boeing. Vyřazení z výzbroje je naplánováno na rok 2021. Jak poznamenal k tomuto budoucímu kroku amerického letectva Boeing, podpůrné mise a další operace si za dobu více než 20 let vybraly svou daň na struktuře draku letounu.
Psali jsme
Tedy alespoň podle bezpečnostního manuálu, ze kterého v poslední zveřejněné verzi zmizely jaderné pumy B61-7 a termonukleární B83-1. Důvodem...
V současné době se nachází část letky bombardéru B-1 v takovém stavu, že vyžadují investice desítek milionů dolarů, aby mohly být nasazeny v krátkém čase do misí.
Proto se USAF rozhodla vyřadit 17 bombardérů a ušetřené finanční prostředky vložit do těch strojů, jejichž stav je méně opotřebovaný a vyplatí se do nich ještě do budoucna investovat, než budou výhledově nahrazeny bombardérem B-21 Raider. V současnosti USAF provozuje okolo 60 bombardérů Lancer, vedle něho pak má americké letectvo k dispozici ještě 75 bombardérů B-52H Stratofortress a 20 B-2A Spirit.
Doporučujeme
Nově zveřejněná zpráva vládní agentury Government Accountability Office (GAO) potvrzuje nepříznivý trend v bojové připravenosti nejen amerických leteckých...
Již v únoru 2020 USAF informovala, že dlouho plánovaný časový rámec postupného vyřazování bombardérů B-1 Lancer je klíčovým prvkem v efektivním řízení jejich letky během přechodu k již zmíněnému novému bombardéru B-21 Raider. Ten by měl dosáhnout počáteční operační způsobilosti v roce 2030.
V případě B-1 se potvrzuje, že vývoj letounů prochází obdobím sestupu, co se jejich životnosti týče. Toto tvrzení lze dokumentovat ,,vyřazováním a reaktivací" veteránů, jako jsou B-52 nebo A-10, případně SR-71. Tyto neobvykle zdařilé konstrukce dalece předběhly svou dobu, nikoliv technologicky, ale jasnou koncepcí použití a k tomu uzpůsobené robustnosti konstrukce a volených materiálů.
Psali jsme
Futuristicky vyhlížející stroj bezocasé koncepce vycházející z výsledků bádání německých inženýrů společnosti Arado nebyl povedenou konstrukcí.
U všech jmenovaných typů dochází k modernizaci avioniky, elektroniky nebo pohonných jednotek, ale drak jako takový splňuje požadavky na použití, při samozřejmé průběžné obměně věkem opotřebených součástí, jež však nevyžaduje zásadní investice, jako v případě B-1. Snad se konstruktérům B-21 Raider podaří představit opět konstrukci, jež se stane opět ikonou. V tomto má americké letecké inženýrství dobrou tradici.
Zdroj: Defence Blog
Tagy